Millamor - 77 Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Inntil nå har lille poden sovet i vogga i stua, så bytte vi på å sove på sofaen. ( han får flaske, så begge kan mate) men han lager så mange lyder at den lille søvnen vi får ikke blir så bra. Lurer litt på å få han inn på sitt eget rom, og over i sprinkelsenga. Han er jo bare 5 uker. Lurer litt på hva dere andre gjør?
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Mini her sover i kurven sin om natten. Den har hjul så i starten flyttet jeg den inn i stuen på dagen. Legen min derimot anbefalte meg å kun ha den på soverommet og kune sove i den når det er natt, slik lærer mini og skille på natt og dag. Så på dagen sover hun vognbagen eller i sofaen om jeg sitter der... Etter jeg begynte med dett begynte mini å sove natten igjennom nå sover hun fra 22.30/23 til 06/07 DEILIG!! Så slumrer vi begge til 10 etter frokosten... Både hun og jeg er nye mennesker etter vi begynte med dette. Hun er 7 uker og var knappt 5 uker da vi begynte med dette. Lykke til!
littlefairy Skrevet 26. april 2011 #3 Skrevet 26. april 2011 Har hørt om flere som lar barnet sove på eget rom fra første stund, eller bytter ganske tidlig og opplever å sove myye bedre, både foreldre og barn særlig hvis babyene er noen bråkebasser mens de sover, er noen av dem ja Gjør det du føler er riktig du Tips hvis dere skal bytte til sprinkelseng: rull ett teppe eller bruk f.eks ammeputa øverst i senga for å få litt rundt babyen, så han slipper ligge i en stoor og åpen seng, kan føles litt tryggere/lunere om du legger noe der
Fru Pinne Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Gutten vår ligger i sprinkelsengen sin på rommet vårt. Det har han gjort siden dag 1. Har som nevnt over her rullet tepper rundt han under lakenet og så ligger han på lammeskinn, så han har det lunt og godt. Har vurdert å legge han inn på rommet sitt etterhvert, det er vegg i vegg med vårt og dør mellom rommene, men siden jeg ammer om natten ennå venter jeg litt. Er så praktisk å bare sette seg opp og hente han over i sengen når det er matetid. Tror ikke det blir noe problem når den tid kommer, for han er flink å sovne på egenhånd og sover alene på rommet til vi går å legger oss om kvelden
uhhuhher Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Han sovner i vogna, og vognbagen (mykbag) flyttes over i senga hans når vi legger oss. Senga hans står helt inntil vår seng, og den ene siden er fjernet, slik at det er lett tilgang. Han har vært veldig urolig på kveldstid en god stund nå, og han sovnet kun i vogna mens vi vogget. Nå trenger vi ikke vogge lenger, så etter hvert kommer vi til å legge ham i bagen i senga og til slutt rett i senga når han vokser ut av bagen. Han er tre måneder og har egentlig alltid vært rolig om natten, men i det siste har han begynt å prøve å sutte på tommelen, og herre min hatt så høyt han sutter! :-) Så lenge jeg ammer om natten, kommer jeg til å ha ham på vårt rom. Orker ikke stå opp mer enn nødvendig.
enda en vær? Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Her sover lillemann inne på eget rom i sprinkelsengen sin på natten. Det har han gjort fra vi kom hjem fra sykehuset, og det funker helt supert for oss Inne på rommet hans har jeg en godstol, noen puter og ett deilig pledd som jeg bruker når vi ammer på natten (han er våken kun 1 gang). På dagen sover han enten i vuggen sin eller i vognen.
MBSS Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 hun er 10 uker og sover i sprinkel seng på eget rom. har gjort d siden hun var 1 uke. har en sovesofa som jeg legger meg i å ammer om natta- 1 gang. hun og vi sover best slik. har babycall på og jeg våkner med en gang den slår inn... gjør det du føler er rett, du merker fort på babyen om hun/han er enig...
Flaggermusa Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 Om natta sover han i senga si og på dagen blir det litt overalt. I senga, i vogga, i vogna....kommer helt an på hva vi gjør på eller skal osv. Han er 15 uker. Sov i stua ved siden av meg på sofaen om kvelden frem til han var ca 5-6 uker, da begynte jeg å legge han i senga tidligere og tidligere. Nå legger han seg kl 19 og er fornøyd med det.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 27. april 2011 #9 Skrevet 27. april 2011 Sover i senga mi og har gjort det fra dag 1;) Nå er hun 6,5 mnd, og når vi flytter om en mnd tror jeg at jeg skal kjøpe sprinkelseng til henne... Er litt skummelt å la hanne ligge i min seng når hun kommer seg overalt. på dagen sover hun i vognbagen på soverommet.
bygdemamma Skrevet 27. april 2011 #10 Skrevet 27. april 2011 Lillemor sover i sprinkelseng på rommet vårt om natta, på dagtid sover ho i vogga eller i vogna.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. april 2011 #11 Skrevet 27. april 2011 Det anbefales å ha baby inne på foreldresoverommet ihvertfall de første 6 mnd, for å forebygge krybbedød; Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom eller i en trygg samsovingssituasjon har lavest risiko for krybbedød. Rådet om å sove i egen seng på foreldrenes soverom gjelder særlig det første halvåret. Etter de første fire-seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Da må man vurdere andre søvnrutiner for barnet eller mor/far. Det anses som godt og trygt for barnet å høre og lukte foreldrenes nærvær. http://www.lub.no/forebygging-av-krybbedod Her samsover jeg med lilleloppa på 7 mnd- dvs hun sover i min seng om natta, mens på dagen sover hun i vogna si på verandaen. Vi har samsovet fra dag 1 og koser oss maks med det, så det kommer vi til å fortsette med så lenge det funker bra for oss alle=)
minitromsø <3 Odinn <3 Skrevet 27. april 2011 #12 Skrevet 27. april 2011 her sover minsten på eget rom, og har gjort det fra dag 1:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå