2,5barn+1engel Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Jeg er førstegangsmamma og lurer svært.. vesla er nå 17 dager gammel, og jeg sliter hver dag med hva jeg skal ha på henne i vogna.. det er ca 16-20 grader i skyggen på dagtid.. men det er veldig vind.. ( bor på østlandet). hva bruker deres barn i vogna?? alle svar taes imot med stor takk..
Isola&Lille+julegave Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Min er 4 mnd. Hun har på seg ullstrømpebukse, ullsokker, body i bomull, tynn bomullslue og hettegenser i bomull. Ligger på skinn med dyne over seg (ikke tett inntil). Prøver å vende vognen så det ikke blåser nedi. Hun er passe varm da
Willy Wonka Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 body, joggebukse, sokker og tynn lue eller solhatt
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 body, bukse, collegejakke og lue:)
Ennai Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Min er 8 mnd gammel.. Vi har på body(ull/bomull), strømpebukse, tynne sokker og ei tynn ulllue. Har enten langbukse og hettegenser på eller heldress av ull. Er det kaldt ute bruker vi en vårpose eller ullpledd over bena. Sjekker konstant temp i nakken for at han skal ha en god temp Er bestandig vanskelig å vite hvor mye barna skal ha på, sommer som vinter :S
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 26. april 2011 #6 Skrevet 26. april 2011 7 uker. Body og så sparkederess eller bukse over.. liten bomullsjakke og lue. Ligger oppå saueskinn som oftest med dyne. I går lå hun oppa dynen med teppe oppå seg og var god og varm. Har alltid med ullsokker og ullvognteppe hennes i tilfelle...
Lemonia Skrevet 26. april 2011 #7 Skrevet 26. april 2011 Min på syv uker har på seg vanlige inneklær (body, bukse og sokker) og en tynn jakke, evt en tynn lue hvis det ikke er så varmt. Han ligger på lammeskinn og har en sommerdyne over seg, evt bare et teppe ,
Gjest Skrevet 26. april 2011 #8 Skrevet 26. april 2011 8 mnd og har på body og strømpebukse.. og joggedress utenpå hender vi tar av jakka om hun blir varm tynn lue eller solhatt
Canari Skrevet 26. april 2011 #9 Skrevet 26. april 2011 Nå i påsken (ca 18 grader) har han hatt på body, strømpebukse, sokker og lue i bommull, ligget på madrass og med dyne + vogntrekk. Varm nok! Er det litt kjølgere fåt han en tynn jakke eller genser på seg også (bommull). Lar det ikke blåse rett ned i vogna, dyp kalesje.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 26. april 2011 #10 Skrevet 26. april 2011 bare body og srømpebukse i bomull. Og så en dyne. Da storkoser han seg og er aldri for kald.
Sindel Skrevet 26. april 2011 #11 Skrevet 26. april 2011 Lillemann her i huset har ikke på seg så mye nå om dagen. Jeg bor også på østlandet. Body og joggedress i bomull eller fleece og helseteppe over. Har jeg på mer blir han svett i nakken. Har du kjent bak i nakken til Vesla di? Er hun varm og god har hun det passe, er hun varm og klam må du kle av henne litt!
*smula* Skrevet 26. april 2011 #12 Skrevet 26. april 2011 Body og bukse, tynn ulljakke, tynn ullue, dyne og vogntrekk
uhhuhher Skrevet 26. april 2011 #13 Skrevet 26. april 2011 Min er tre måneder og har på seg body, strømpebukse og tynn lue når han sover på balkongen. Sover på skinn med dyne lett over seg - teppe på de varmeste dagene. Hvis jeg går tur, kan det hende jeg tar på tynn jakke. Kjenn etter i nakken og nedover ryggen om hun er svett og juster etter det. Ta heller med litt klær enn å pakke på for mye - det er varmt nedi vogna med dyne og sola stekende. Tenk på hva hun bruker inne i samme temperatur, og beskytt litt ekstra mot vinden.
369?gutt10? Skrevet 26. april 2011 #14 Skrevet 26. april 2011 På kalde dager (men ikke vinter akkurat): I vogna har jeg på ham body, bukse, lester, votter,lue,genser og med vogndyna over. Som regel blir det for varmt for ham dette her... Varme dager: Body, strømpebukse og caps. Kanskje et lite pledd over. Ved vind ville jeg tatt på ham det samme som ved kalde dager, men med pledd i stede for dyna. Greit å følge med på hender og føtter som kan bli kalde på disse små. Ellers så er det veldig greit å kjenne etter i nakken om babyen er svett eller for kald. =) Jeg er såpass ung at jeg husker hvordan og hvor man gjerne frøys som liten når man var ute. Kan jo også gi deg en pekepinn om du husker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå