Gå til innhold

Hodepine av hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt inn hormonspiral for snart to måneder siden, og jeg har hatt vondt i hodet HVER dag siden.. Det begynte med at jeg våkna med den verste hodepinen jeg noengang har opplevd (og jeg har hatt mye hodepine opp igjennom), og etter det har den blitt sittende. Det er sjelden kjempevondt, men sånn at jeg kjenner det hver dag og må ta paracet nesten hver dag.

Etter å ha grubla litt på det her, har jeg begynt å tenke at det kanskje kan komme av hormonspiralen. Lignende hodepine har jeg hatt i mange år, mens jeg har gått på p-piller, så jeg lurer litt på om jeg ikke tåler hormonene i det hele tatt. Tiden fra fødselen til jeg satt inn spiralen var jo nærmest uten vondt i det hele tatt.

Er det andre som har reagert slik på hormonspiral/andre prevensjonsmidler med hormoner? Hva slags prevensjonsmiddel bruker dere istedet? Har så lite lyst på et prevensjonsmiddel som medfører vektøkning, eller som bruker lang tid på å komme ut av "systemet" i forhold til å forsøke på neste barn etterhvert. Greit å ha noen tanker i bakhodet før jeg bestiller legetime.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143168663-hodepine-av-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var plaget av migrene en periode, ikke hele tiden og jeg hadde vondt i hodet på langt nær hver dag, men forholdsvis ofte. I ettertid ser jeg at det er kun den perioden jeg brukte p-piller jeg var så mye plaget av migrene og hodepine. Spiral og p-ring har fungert helt fint, men det er mindre hormoner i dem, så antagelig er det derfor. Hvor mye hormoner som skal til før man reagerer varierer fra person til person, så det kan godt hende det er spiralen som gjør at du har vondt i hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...