Gå til innhold

Gutt nr 3 og skuffet over reaksjoner og kommentarer............!!

Anbefalte innlegg

Har 2 gutter og venter nr 3 i september, ultralyd viste gutt igjen.. Dette er ok selv om har hatt veldig jentefølelse har jeg innstillt meg på at det kunne være gutt. Dette blir definitivt siste så da blir det ikke jente på meg, det er selvfølgelig litt vemodig men føler samtidig at vi er utrolig heldige om vi skulle få 3 friske barn..!! Det jeg ikke var forberedt på er reaksjonene fra omgivelsene. ALLE er opptatt av om det blir jente nå, "håper inderlig dere får en jente nå da", "nå må det vel bli jente" osv Når jeg sier at det er sannsynligvis gutt er det som om vi må trøstes! Spenningen, gleden og entusiasmen forsvinner i et "ja-ja,viktigste er vel at det er friskt" eller "blir jo glad i de uansett" Plutselig er graviditeten, magen og den kommende babyen mye mindre interresant!! Dette er bare så trist..føler det tar helt gleden fra alt. Blir oppriktig lei meg, føler jeg nesten må forsvare og argumentere for at det er ok med en gutt til..

Hadde vi hatt 2 jenter fra før hadde lilleprinsen vert mye mere spennende enn han tilsynelatende er nå stakkar.. Dette plager meg virkelig og jeg kjenner jeg nesten unngår temaet fordi det er så ubehagelig å se reaksjonene. I stedet for at jeg skulle vert glad og fornøyd går jeg bare rundt for tiden og er lei meg...føler meg misslykka på et vis.. Noen andre som opplever det samme? Sukk..

Fortsetter under...

Håpløst at "alle" skal mene om ting... og særlig ting man overhode ikke styrer.

Du kan velge å overse det, eller å si at dere reiste til utlandet for tester osv for å sørge for at det ble en gutt... Se hvordan de reagerer da! hehe

Min erfaring er at dette er tankeløst "småsnakk" og at folk ikke nødvendigvis mener det like bastant som det høres ut. Folk er tankeløse og det er utrolig hva som renner ut av munnen på enkelte uten at tenker seg om.

Jeg tror ikke at folk nødvendigvis mener noe stygt når de svarer slik men det er virkelig mangel på antenner å si slike ting! Mulig man snakker etter egene ønsker og følelser uten å ta det viktigste som grunnlag- nemlig det å være så heldig å få friske sunne barn!! Synes du bør irettesette folk som kommer med slike bemerkninger, fortell at det sårer deg!! Gratulerer med gutt nr3 og lykke til!!

Ja det er sant, vet jo alle at det ikke er vondt ment men det er uansett så utrolig sårende..!!! At en liten uskyldig baby ikke skal være "like mye verdt" bare fordi han er gutt og nr 3..og ikke jente.. Huff er SÅ frustrert..

Annonse

Jeg skjønner absolutt at det er sårt å vanskelig, og folk kan bare spare seg for slike teite kommenterer, totalt unødvendig!!

MEN på en annen side er det vanskelig for den som spør å klare å si det riktige til den gravide også.. Jeg kjenner en dame som venter gutt nr tre, og det visste jeg før jeg møtte henne (rykter spres og denne damen ønsket seg veldig jente ) Jeg slet faktisk litt med å finne de riktige ordene når vi snakket om at det kom en gutt igjen...

Jeg sa selvfølgelig at hun var heldig som fikk et friskt barn osv og tenk for en herlig gjeng disse guttene blir osv..

Men jeg lurer på hva som er det riktige å si så personen virkelig føler at gutt nr 3 fortsatt er like mye verdt?? Følte alt jeg sa ble litt sånn klisje liksom..

har to gutter og vil gjerne ha et barn til om et år eller to.jeg vil da faktisk velge å IKKE vite kjønnet nettopp på grunn av sånne jævlige reaksjoner som du får.

jeg ønsker meg ei jente,det er ikke til å stikke under en stol,men blir det enda en gutt så blir han like mye elsket som de to største.

men jeg kommer til å velge å ikke vite kjønnet slik at når barnet komemr ut er det BARNET som blir sett og ikke kjønnet:)

kanskje skal du slutte å fortelle hva kjønnet er eller bli sint og si rett ut at det var da faen så lite entusiasme på vegne av gutten i magen! det er ikke synd på dere pga enda en gutt,dere er GLADE!

be noen holde kjeft, det hjelper noen ganger:)

har to gutter og vil gjerne ha et barn til om et år eller to.jeg vil da faktisk velge å IKKE vite kjønnet nettopp på grunn av sånne jævlige reaksjoner som du får.

jeg ønsker meg ei jente,det er ikke til å stikke under en stol,men blir det enda en gutt så blir han like mye elsket som de to største.

men jeg kommer til å velge å ikke vite kjønnet slik at når barnet komemr ut er det BARNET som blir sett og ikke kjønnet:)

kanskje skal du slutte å fortelle hva kjønnet er eller bli sint og si rett ut at det var da faen så lite entusiasme på vegne av gutten i magen! det er ikke synd på dere pga enda en gutt,dere er GLADE!

be noen holde kjeft, det hjelper noen ganger:)

Lite man kan få gjort med sånt, vi er heldige som har to flotte gutter og gleder oss til nr 3 kommer, kan du bare svare. Akkurat det samme her. Har jenter og svigers maser og sier "Det må bli gutt denne gangen for familienavnet må videre osv"... veeel...lite å gjøre med den saken. Man får ta det man får liksom. Skjønner godt at du blir lei deg, men innerst inne er det nok ingen som bryr seg noe særlig om kjønnet på deres unge.. Det er bare pjatt.

Kjenner meg sååå igjen :( Venter prins nr 3 om ca 2 uker. Jeg gleder meg masse! Dette er også sistemann for oss, så her blir ingen jente. Litt vemodig, men jeg føler meg aller mest HELDIG som snart skal bli 3 barns mamma :))

Jeg er lei av alle som nærmest ikke gratulerer over svangerskapet, men det første de spør om er: Vet dere kjønnet? Eller: Nå kommer vel jenta eller???

Jeg ble lei meg i starten. Nå hever jeg meg over det. Vi gleder oss uansett masse. Og heldige er de tre brødrene som skal følge hverandre gjennom livet :))

Lykke til videre!

Ja ser den! mener det er ikke nødvendig alltid å si så mye, bare ikke sånn stakkars-deg-tone på det som slipper ut.. Var på arbeid med en kollega i går som har 5 barn, 3 jenter og 2 gutter. Hun som sa hun virkelig unte meg og håpet vi fikk en jente nå. Jeg sa det mest sanns var gutt igjen...hun FORTSATTE med å argumentere for at det var nå helt spesiellt å få jente og at det kunne ikke kompanseres med gutter.. OSV OSV

Jeg opplever stadig slike kommentarer, men jeg bryr meg ikke om det. :)

Fra før har jeg født 3 gutter, alle gangene lykkelig uvitende om kjønnet frem til fødselen.

Men denne fjerde gangen ville jeg vite det på ultralyden og jammen er det enda en gutt på vei!

Det viktige er jo hva vi selv føler, og for meg er det STORT å skulle få enda en gutt! Det er en sann glede. I starten hadde jeg stor tro på at det skulle bli en jente, hvor mange gutter kan man få på rad, liksom, men sånn blir det altså ikke. :)

Hurra for alle guttene våre!! :D

Annonse

skjønner deg så utrolig godt! vi har tre jenter og da jeg var gravid med den yngste (vi visste ikke kjønnet) fikk jeg nesten utelukkende kommentarer som 'nå kommer gutten, ja', 'skal dere avslutte med en gutt nå da?' osv.. jeg følte at folk syntes synd på meg da hun også var en jente. nå er jeg gravid igjen, og vi har diskutert om vi faktisk skal spørre om kjønn på ul denne gangen. ikke fordi VI trenger å vite det, men fordi om det skulle være enda en jente kan vi slå i bordet med en gang folk begynner med de ubetenksomme kommentarene sine..

Ikke tenk på det! De har helt feil fokus...

Kjønnet spiller ingen rolle- det er BARNET som er viktig!:)

Men jeg vet hvordan du har det altså... har vært der selv, og det er ikke noe godt når man føler att det ikke er "godt nok" for de rundt..

Sånn innerst inne tror jeg ikke folk helt tenker over hva de faktisk sier...

Jeg venter også nr 3. Har to gutter fra før og det er jo mulig dette blir jente. Men det er jo ikke sikkert, og jeg hadde syntes det var like stor stas med en gutt til!

Nå er ikke jeg en sånn jåle, pynte, prinsesse-dame selv;) Og ser ikke helt hvorfor det skal være så mye mer stas med jente enn med gutt.

De flotte guttene jeg har er helt perfekte! Og det kommer siste også til å bli - uansett kjønn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...