Gå til innhold

Fra Flesland til Bergen med 3 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte opprinnelig å ta flybussen, men han jeg snakket med når jeg ringte sa at de hadde bare barnesete for de som kan sitte selv og det kan jo så klart ikke jenta mi på 3mnd. Hva gjør man da? Leste at man ikke får ta med bilstol som håndbagasje og at det ikke er anbefalt å sende bilstolen som bagasje fordi den kan få skader som ikke er synlig som forringer sikkerheten. Så da er det vel ingen annen mulighet enn taxi?

Eller er det mulig å ha barnevogn inn på flybussen? Evnt feste baby i babybjørn og jeg har bilbelte på? Uff, det kjenner jeg at jeg ikke har samvittighet til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenker at det blir vel det samme som å ta buss til vanlig med barnevogn. Da ligger jo jenta vår i sin vognbag. Ser ingen annen utvei der :)

Eller så får du ta taxi.

Men d er jo mange hver eneste dag som tar buss med baby i vognen.

Skrevet

Jeg har alltid fått med meg babysetet inn på flyet. Dersom det er et ledig sete på flyet kan du få ha babyen sittende i setet ved siden av deg på flyturen. Har reist med både Sas og Norwegian på denne måten. På Widerøe har de ikke plass til setet inne i flyet, så da må du sende det som bagasje. Men de i innsjekken sa til meg at de behandler barneseter pent fordi de er klar over at sikkerheten forringes dersom de f.eks blir mistet i bakken. Anbefaler deg å ta med deg setet for det gjør all annen transport på reisen mye enklere. Ikke alltid Taxiselskapene har seter til rådighet, og greiere så dere slipper å stresse med å låne sete dersom dere skal sitte på med andre mens dere er i Bergen.

Men dersom du har med vognen kan du jo ha babyen i vognen på flybussen. Hvis ikke må du ha babyen på fanget på turen, og det er jo ikke veldig sikkert. Hvorfor i alle dager har ikke flybussen babyseter?? Det er jo de minste babyene som er de mest sårbare ved en kollisjon...

Skrevet

Vi bor i Bergen og tok turen til familien i Sverige nå i april. Sønnen vår ble 3 måneder to dager etter vi reiste. Han satt i det barnesetet som er på bussen og satt veldig bra i det.

Skrevet

Ja, hvis det hadde vært plass til vognen inne i bussen slik som det vanligvis er på vanlige busser hadde jeg lagt henne i vognen i bussen. Men da jeg ringte sa de at det ikke er bagasjeplass inne i bussen, så vognen må i bagasjerommet...

Synes det er rart at det skal være så vanskelig å sikre en 3 mnd gammel baby korrekt.

Skrevet

Da tror jeg at jeg satser på at det går bra, men hvis ikke tar vi bare taxi.

Skrevet

Reiste senest i dag med Widerøe fra Bergen. Og du får en plastpose til bilsete slik at det blir behandlet som spesialbagasje. Koster en 50-lapp. Setet var helt og fint og plastikken var hel. Så de tar hensyn til slike ting:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...