Gå til innhold

Huset er så rotete og skittent, at jeg holder på å spy.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå føler jeg at det flyter og er skikkelig bøssete hos meg, så stakk en vennine innom og lurte på om jeg nys hadde vasket...

Skal ta en skikkelig runde i morgen, tar vel en time ca, men jeg orker bare ikke..

Finn gode rutiner som funker for deg og er helt overkommelige..

Feks.. rydd av bordet og inn i oppvaskmaskinen etter hvert måltid. Vask også kjøkkenbenker / ovn og kost gulvet...evt tørrmoppe det.. Tar bare max 10 minutter...

Når man tar av seg klær henges de på rett sted med en gang.. Eller legges i skittentøyet.. Ha en kurv for lyst og en for mørke klær.. Da kan også barna rydde skittentøyet sitt. ha også jakkeknagger ol i gangen i barnas høyde...da rydder de kjappt.

Si fra ca 15 minutter før barnetv begynner at nå skal rommet ryddes.. ha gode lekekasser som er merket med hvilke leker som skal hvor... Og ikke for mye leker på rommet... små barn rydder kjappt selv etter litt trening... og når det blir rutine...

Rydd vekk ting fra salongbord og lignende før du legger deg...se at stuen er ryddig..barna har selvsagt tatt sine ting før de legger seg...

Rydd badet før du legger deg..hvis skittentøy allerede er ryddet på plass så er det ikke mye om å gjøre....

Ha engangskluter lett tilgjengelig ved siden av toalett og vask... så sveiper du over dem hver kveld før du legger deg...det tar ett minutt...

Så da er kjøkken...stue...barnerom....toalett / bad og gang ryddig og strøkent hver morgen når du våkner....

og når du kommer hjem fra jobb torsdag eller fredag er det bare å hive seg over vaskebøttene og vaske..huset er allerede ryddig...og du har et nydelig reint og trivelig hus før helgen!! så lett som bare det!

høres mye ut kanskje...men hos oss er det max en halv times innsats hver kveld.. og vi har det helt ryddig og fint hele ukene...SÅNN trives vi med å ha det... og barna på 6 og 7 år er helt vant til dette og synes det er helt ok å hjelpe til...for vi some r en familie må jo hjelpe hverande!! :-)

Lykke til!

Gå gjennom kåken rom for rom og kvitt deg med alt du ikke har bruk for. Det er utrolig hvor mye dritt man har liggende bare man begynner å se kritisk på det. Gi bort, selg eller kast :o)

Få inn gode daglige rutiner som ikke tar lang tid. For eksempel bruke ti minutter pr dag på å rydde badet, ikke forlate et rom uten å ta med deg noe som skal til et annet rom, dra over kjøkkenbenkene med fille mens du lager mat osv.

Gi litt faen. Det trenger ikke være helt strøkent til enhver tid. Det høres sikkert rart ut, men det vil faktisk gi deg mer energi og lyst til å vaske og rydde enn om du stadig gneller på deg selv for at hjemmet ditt ikke ser ut som en interiørblogg.

Og til slutt; barn vil ha foreldre som kan tulle og lese for dem og lage hytte under stuebordet, de bryr seg faktisk ikke så mye om hvordan det ser ut ellers. Har du det nogenlunde reint holder det lenge.

Annonse

Jeg holder på å omkomme i rot, det rett og slett flyter over. Ikke trives jeg i rot heller, men jeg har ikke den store plassen heller, og da bare alt likssom flyter over...Jeg prøver å rydde hver dag. Støvsugeren er faktisk i gang flere ganger for dagen. Har ei som roter noe så immare. Er inne i alle skap, skuffer og drar frem..Arrrrggghhh

Har vaska stua, og kjøkkenet minst to ganger i påska, og gangen. Støvsugd enda flere, men vannet var så drittent fordi om vi skifter ofte.

Har så inni hampen med yttertøy over hele gangen, på knagger, på gulvet, på kommoden, på skoskapet, på trappegelenderet, og det er uten skoene. Støvlene, småskoene, sandalene, sjal og luer.

Vi har tørkestativ med klær på, kurver som er på vei opp. Halvskittent, helskittent.

Planen er nå:

kjøre enda flere sekker og kasser med klær og leker til Fretex.

Nytt skap i gangen, dvs. et ekstra skap.

Nytt vaskerom med hyller og dkap.

Få tv stue i livsløpsstandaren, og få ungene ut av stua.

Någjør. Alle fall mannen rent? Jeg er syk og kan ikke vaske, og det har jo gjort ting verre. Ikke kan jeg rydde heller da je knapt lan gå, og ikke kan løfte.

Jeg skal ta litt fri fra jobben når jeg blir litt bedre, jobbe meg opp litt plusstid når jeg allikevel kun kan jobbe. Sitter i ro på ræva når jeg jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...