Gå til innhold

Tips til hva ha med/forberede seg på når planlagt KS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha planlagt KS 3 mai,grugleder meg til det. Noen med erfaringe om hva jeg skal /bør ha med?

Noe jeg bør klargjøre med jordmor,eller andre ting jeg kan gjøre for å forberede meg mest mulig?

Fortsetter under...

Skrevet

Ta med deg mammatøy som er myke over magen, samt truser som har høyt liv. Det er ikke stas å ha gnagende sømmer i såret. Ellers kan du ta med deg det samme som ved vanlig fødsel.

Jeg var kortere på sykehuset ved keisersnitt-forløsningen, enn ved vaginal fødsel så jeg brukte mindre av alt:)

Lykke til og gled deg til å treffe babyen din!

Skrevet

Slipperser! Men det må du etter vaginal fødsel også. Enig med foregående innlegger, det samme som ved vaginal fødsel (finn fødebag-tråder, det er massevis av dem her inne), og i tillegg klær som ikke strammer over magen. Men min erfaring er at vanlige joggebukser og gravidbukser duger helt fint.

Skrevet

Badekåpe så du skjuler rumpa når du skal opp på do første gang men kateteret fortsatt er i.

Drikk MYE biola så blir du ikke hard i magen. Avokado hjelper også.

Kjøp en myk mammabukse med et mykt liv.

Slipperser er sikkert fint men jeg brukte bare vanlige tøfler. Og en drikkeflaske for da slipper du å reise deg hele tiden.

Dette var det viktigste for meg under ks men som ikke var så viktig etter den vaginale fødselen.

Ikke gjør som meg når det gjelder drikke etter ks. Var så sinnsykt tørst at jeg drakk to glass med saft litt for fort og begynte å spy. Ikke godt etter 3-4 timer etter snittet.

Og bruk trillebag når du drar på sykehuset. Da kan du sette trillebagen i enden på senga og det er mye lettere når dere skal dra hjem og kan bare dra den. Blir som regel litt mye på tur hjem med baby i bilsete, bag og sånn så da er det lurt med en trillebag iallfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...