Sandy84 Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Har en liten prins på ca 15 mnd nå. Han har sliti med magen sin egentlig helt siden han er født. Hadde ikke kolikk, men bar på han så ig si døgnet rundt pga rapene måtte opp. Sidne han bikka året har han spist mer og mer vanlig mat og mindre grøt. Blanda gulrot, kårot og pteter og litt diverse kjøtt og most sammen, prøvd å utelate en og en av tingene får å se om det ble bedre, men uten hell (holdt på 1 uke av gangen da). Prøvd å ta helt bort yoghurt og most eple og pære, men alt uten hell. De 2-3 siste ukene har han spist mer og mer brød, bare noen biter vel og merke om gangen, men bedre enn ingenting, og den siste tiden har han vært veldig hard i magen. For noen netter siden bare skrek og og skøyt ut magen på natta så dro på legevakta. Fikk avføringsmiddel som nå har gjort at han ikke bare har kuler til avføring:) Det kommer ut masse raper og promper, men likevel er han ikke i slag! Går hos dagmamma og hun sier han er sutretet så og si hele dagen, noen han er hjemme også, er jo noe som plager han, men finner ikke ut hva!! Blir så usikker på å gi han mat når han har så mye vondt i magen sin stakkar...Tatt det opp med legen uten noe hell (både barnelegen og fastlege, noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre? Må da være noen jeg kan kontakte for å få hjelp til dette? Ble mye, men er så mye som har skjedd og skjer... Han har også vært så uvel i magen at han har kastet opp 3 ganger på bare de 2 siste mnd... uten noe feber eller noe mer syk som vi har merket.. syns det ikke virker helt normalt for en så liten en.. Spiser minimalt på dagen men natta grøten går heldigvis ned, så sover gjennom natta! han er i god stand så ikke noe å bekymre seg for på vekta..
Sandy84 Skrevet 25. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2011 nei, men barnelegen trodde ikke det var det siden han fikk ned mat og ikke kastet opp igjen... Mors følsen min sier meg at det er noe som ikke stemmer...
Gjest Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Kan være at har har kronisk fordøyelsesbesvær eller kronisk forstoppelse. Sønnen til en venn av meg har det og om han ikke får medisin hver dag så fortopper det seg slik at han til slutt kaster opp for det blir så fullt i magen. Men så lenge han får medisin hver dag så kommer det avføring hver dag og da er han i fin form. Kanskje det kan være noe slikt?
Sandy84 Skrevet 25. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2011 Det hørtes alvorlig ut! skal jo ikke se bort ifra det... han er bare i så veldig sutrete hele dagen og blir bare værre og værre... Kan jeg prøve activia en periode eller er ikke det så bra for så små? svigers sa at det hadde hjulpet henne hvertfall med magen... Bare lurer på hvor lenge jeg burde gå før jeg kontakter legen igjen.. han er så skeptisk til leger nå pga han hadde øre infeksjon for noen uker siden og ikke blitt heeelt bra av dette.. og ja det kan også påvirke dagsformen, men tror det er noe med magen også pga all luften som kommer ut og opp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå