Gå til innhold

Noen sykepleiere her som har jobbet/jobber i barnevernet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber i den kommunale barneverntjenesten. Vi ansetter ingen som ikke er barnevernspedagoger eller sosionomer i bunn. Nå skal det sies at jeg jobber i en av de største kommunene i landet, så hva man gjør ved mindre steder der det kan være vanskelig å få tak i folk, vet jeg ikke, men jeg har aldri hørt om at man ansetter andre profesjoner enn de jeg nevnte, selv om man har videreutdanning. Dette har med at barnevernspedagoger og sosionomer har mye pensum i sin utdanning som går på bl.a barn og unges oppvekstvilkår, rus, psykologi, ped/ sos.ped, mijøterapi, jus ( som blir mye anvendt i forhold til saksbehandling) osv. Og, dette er noe som ikke ligger i f.eks sykepleier utdanningen. Det funker akkurat den samme veien, jeg som er barnevernspedagog ville aldri ha fått en sykepleierstilling, fordi jeg ikke har utdanning innen helse og medisiner...

Ok, takk for svar. Tenker ikke at det blir helt det samme, men.... Tenker å ta familieterapi eller bli helsesøster. Kjenner flere spl med disse videreutdanningene som jobber i barnevernet, men riktignok ikke i barneverntjenesten. Det blir nok forbeholdt barnevernspedagoger og sosionomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...