minimera Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Han er tre mnd nå, og han er skjev i ryggen, ser ut som en banan forfra. Han har en favorittside, men skriker ikke om han tar hodet til andre siden. Er dette låsning eller noe annet? Han er ikke skjev hele tiden, men når vi løfter han ser vi det tydelig. kjenner jeg er litt bekymret. Han har vert det hele tiden tror jeg, har tenkt på det en del, men tok det ikke opp på 6 ukers kontroll. Skal på 3mnd kontroll neste uke, men klarer ikke å vente med å vite... noe som vet noe om dette?
laroos Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Be om henvisning til fysioterapeut på neste kontroll, evt kan du også kontakte manuellterapeut på egen hånd (begge deler er uansett gratis for barn). Helsesøster vil sannsynsligvis også se det samme som deg når hun skal se på utviklingen til ungen din, så da bør det gå i en fei å få time til den fysio som er tilknyttet helsestasjonen i alle fall. Det kan være låsning, det kan være at han er sterkere på den ene siden og dermed foretrekker (og forsterker) denne. Har hatt to unger med dette. Ingen av dem hadde låsninger. Ofte har de vondt hvis det er låsninger, men ikke nødvendigvis. Hvis ungen spiser bra fra begge sider, ikke trøbler særlig med sovingen etc så er det ofte bare snakk om å trene opp den svakere siden. Med litt oppfølging går dette helt utmerket!
minimera Skrevet 25. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2011 åh tusen takk for svar Tror egentlig ikke han har låsning, så da håper jeg det er snakk om å trene opp den svakere siden! han sover fint, og spiser fint Takk igjen )
Isola&Lille+julegave Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Lillefrøkna mi hadde også favorittside. Var hos fysioterapaut på helsestasjonen og fikk noen tips. Holde henne med hode vridd andre vei. Legge leker på andre siden, bære henne så hun snur hodet andre vei osv. I det hele tatt gjøre alt for at hun skal snu hodet til andre siden. Jeg la også kosekluten i sengen så hun vridde seg mot denne og vekk fra favorittside. Fungerte veldig bra. Var bare på en kontroll etter dette, og det var det
littlefairy Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 Hehe, jeg skrev også innlegg her for et par mnd siden ang at gutten min så så skjev ut, og jeg var redd for kiss-syndrom som jeg hadde lest litt om. Da var det mange som sa han kunne ha det og sa jeg burde oppsøke fysioterapeut og jeg ble enda mer bekymret.... Han lå som en banan veldig ofte og hadde favorittside, og skrek som bare det i mageleie (da trodde jeg han hadde vondt i nakken), men når jeg begynte å lese veldig om kiss syndromet og satt meg litt inn i det skjønte jeg fort at ikke det var dette..han var en veldig blid og glad gutt og sleit ikke med soving eller gråt ikke veeldig mye etc, som mange med diverse låsninger gjør. Og på 3mnd kontrollen så jo alt bra ut Jeg fokuserte mer på å skifte side på stellebordet, skifte stilling i sofaen så han lå med hodet vendt andre veien, etc, prøve å bruke den siden mer og nå syns jeg ikke han virker skjev i det hele tatt (4mnd) Ligger fortsatt noen ganger som en banan, men tror det bare er sånn han ligger noen ganger rett og slett, men han kan ligge sånn begge veier, så ikke noe å tenke på Vent til kontrollen du, så lenge det virker som en fornøyd og glad gutt
Fru Pinne Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Gutten vår er også sånn, men han var faktisk låst i nakke og rygg. Og tro meg, da ville du merket det. Han var veldig sutrete og grinete i begynnelsen og kavet mye under amming som resulterte i sluking av luft, mageknip og mer kaving og grining... Han kunne også hyle til helt uten videre når som helst. Merket at han konsekvent la hodet til en side, og på 6ukerskontroll sa legen at han virket stiv i nakken. Ble sendt til kiropraktor og etter 3 behandlinger var han en ny gutt Han har ennå favorttside og er litt skeiv, men han klarer fint å legge hodet andre veien og har ikke noe ubehag med det. Så gutten din har nok bare funnet sin favorittside og er nok ikke låst. Prøv å stimuler masse fra andre siden, som nevnt tideligere, og så kan du jo nevne det på kontroll uansett. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå