Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Han er 9 år. Og synet når det er mørkt er veldig dårlig. Han står bare i ro når det blir mørkt i rommet f.eks. Merker at han ikke klarer å se noe. Dette har han alltid klart før. Uten problemer... Er dette kanskje helt vanlig når hunden er blitt 9 år?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Tja.. vanskelig å sette diagnose på en man ikke har undersøkt, være seg hund eller menneske. Tankene går likevel til grå stær, men det trenger ikke være det. Gullerot er for'vrig meget godt for synet, og hunder kan få dette kokt og iblandet hundemat. Synes også du skal få undersøkt hunden hos veterinær, i tilfelle han trenger medisiner som kan forhindre at han blir blind. Det finnes jo flere øyesykdommer for hunder. 9 år er faktisk ikke så veldig gammelt at man kan forvente aldersrelatert nedsatt syn.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Det kommer jo an på hva slags hund det er. For noen raser er 9 år veldig høy alder, så da kan det være aldersrelatert. Ta en tur til en veterinær!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Ja jeg har tenkt grå stær jeg også. Og muligens PRA. Huff, ikke noe kjekt når dyrene blir eldre.. Han er en puddel, så det er nok ikke så veldig gammelt for de. Men han er litt skjør dessverre.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 Jeg hadde en tervuren som fikk dårlig syn og øynene begynte å se blasse ut. Men han så godt til tider. Sjekket med vetrinær og synet var ok. Hunden ble verre raskt og det viste seg at han hadde forkalkninger i hjernen (var blitt senil). Veldig trist:( Han ble 8,5 år.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Uff det var trist ( Får da håpe det ikke er noe slikt. Jeg syntes kanskje han har litt større pupiller enn vanlig og de er gjerne ikke så svart som de pleide..
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Jeg hadde en boarder collie med samme problem. Det var grå stær. Han hadde også forklakninger, uten at jeg tror det nødvendigvis trenger ha en sammenheng. Det endte med at han fikk slag og måtte avlives. Han ble 11. Prøv å se om dyrlegen kan gjøre noe, før at det evt går galt.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 Uff hørtes ikke bra ut dette her ( Jeg må ta en tur til dyrlegen med han stakkar
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #9 Skrevet 25. april 2011 Uff hørtes ikke bra ut dette her ( Jeg må ta en tur til dyrlegen med han stakkar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå