Jaja3snart Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Heisann. Jeg er redd jeg har fått vannkopper. Har hatt et par dager med feber og hodepine. Sypmtomer kan likne på vannkopper, i tillegg til utslett. Har ikke fått så mange.....ennå. KAnskje 4 i hodebunnen, 3 på magen og 5 rundt puppene. Noen større enn andre. Ikke alle har væske, og de klør heller ikke så mye. Jeg har hele tiden visst at jeg ikke har hatt denne sykdommen som liten, og egentlig gått og ventet. Men at jeg nå kanskje har fått det i min 38 svangerskapsuke bekymrer meg veldig. Har lest om hvor farlig det kan være. Noen som har erfaringer med vannkopper og kommet langt ut i sv.skapet? Skal selvsagt rett til legen for å få bekreftet/avkreftet i morra.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Tror det skal gå greit dersom du er kommet langt ut i svangerskapet, når det er nært fødsel er man redd mor kan smitte barn dersom det blir født snart. Da blir dere fulgt opp godt, og barnet vil (dersom du fortsatt er smitteførende) få sprøyte med antistoffer mot vannkopper. Men jeg hadde ville tatt kontakt med føden og sykehuset uansett jeg.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Hvordan går det med deg? Her er en informerende fagartikkel http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=292743 Blant annet står det at gravide med varicella (vannkopper) bør behandles med aciclovir (antiviralt legemiddel). God bedring!
Jaja3snart Skrevet 26. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2011 Takk som spør. Da jeg våknet i dag var jeg ikke lenger i tvil at det var vannkopper. De var over alt. Fikk tidlig time hos legen, og han fikk beroliget meg masse. Det er ikke farlig sp lenge jeg rekker å danne antistoffer før fødsel. Altså vannkoppene må ha begynt å tørke ut. Får jeg antistoffer går disse over til babyen også. Da gjorde det visst heller ingen ting om søsken var smitta! Så nå håper jeg ikke lenger på å føde før tiden. 20 dager til termin i dag. Håper den lille kan vente i en god uke iallfall, da bør det være trygt.
mammantilguttensin Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Hei. Jeg er 29 uker på vei og er utsatt for smitte, men vet ikke om jeg kommer til å få det enda. Fikk du antistoffer hos legen nå? Jeg har lest mye på nettet, men ble litt forvirret av all informasjonen. Håper formen din er bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå