KLP <3spire<3 Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Etter 2SA'er, 1Ma, + mange mislykket forsøk kan jeg ENDELIG dra over til 2.trimester med en liten IVF baby <3 i magen min :-)
Glow2011 Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Gratulerer så mye, må være helt fantastisk å endelig komme seg videre! :-D Holder selv på å komme meg etter den tredje aborten på et år nå. 2 SA i uke 6 og 1 MA i uke 10. Den siste SA'en i uke 6 kom etter fryseforsøk. Så nå venter jeg bare på mensen og oppstart på nytt fryseforsøk. Det jeg lurte på, er om du har gjort noe annet denne gangen? Tatt noe blodfortynnende eller andre medisiner. Jeg har ikke prøvd noe slikt enda, men etter 3 aborter orker jeg ikke en ny graviditet (om vi er så heldig igjen) uten å prøve noe nytt....
KLP <3spire<3 Skrevet 25. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2011 Nei, jeg har ikke tatt noe medisiner denne gangen. Men jeg har tatt det helt rolig, veldig rolig! Jeg jobber i bhg og som spinning instruktør. Jeg har ikke hatt 1 spinningtime og i bhg fikk jeg 50% sykemeld slik at jeg bare har hatt kontor arbeid. Jeg har ikke løftet tung, trent hardt eller presset meg. Ved trening: Når mor har makspuls, går pulsen til fostret ned. Noe som sier sitt. Vi har på treningssentret i vår brukemanual at vi anbefaler gravide å holde seg unna maks puls timer. Dette rådet fulgte jeg ikke selv, tente at jeg var så godt trent. Men det handler ikke om å være godt trent, det handler om maks puls. En person som er godt trent kan trene lenge før den kommer på makspuls og en utrent kommer fort opp i makspuls. Resultatet er det sammen, pulsen til fostret/babyen går ned når mor har makspuls. Jeg har ikke måkket snø, det har jeg overlatt til andre. Noen blir jo vips,så fort gravid. Glemmer 2 p-piller så er det gjort. Det er folk som kan holde på med hva som helst under graviditeten og likevel går det bra. Mens andre sliter med å bli gravid og mister dessverre lett. Jeg tror de som sliter og mister lett, bør være ekstra forsiktige og ta det spesielt rolig de 12 første ukene. På treningssentret jeg jobber på er ikke jeg den eneste instruktøren som er kommet frem til den erkjennelsen om at vi bør ta det litt roligere. Jeg er ikke den eneste der borte som har mistet 3 ganger for å si det slik! Vel, mitt RÅD er å ta det så rolig som mulig :-) MASSE LYKKE TIL, HÅPER DERE LYKKES :-D Jeg vet hvor fryktelig tungt du har det, det er en påkjenning både fysisk og psykisk! Ta vare på deg selv og ta imot den hjelp du kan få fra familie og venner.
Eplebiten Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Gratulerer med 12uker! Jeg kommer dinglende etter i morgen
KLP <3spire<3 Skrevet 25. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2011 TAKK :-) DET ER SÅ GODT Å ENDELIG VÆRE DER :-) VI SEES I MORGEN PÅ 2.TRI :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå