Gå til innhold

Ta med samboer på første kontroll?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel opp til dere :) Jeg hadde med mannen sist, både til UL kontrollene, en legekontroll og et par jordmor kontroller. Hadde han ikke med på første legekontroll, men vi fikk tidlig UL pga mistanke om tvillinger. På første legekontroll er det også gjerne en underlivsundersøkelse, er ikke alle menn som syns det er gøy å være med på ;)

Helt opp til hver enkelt. Har ei venninne som har med mannen på alt som kan krype og gå av sjekker, jeg har med mannen på ultralyd og første jordmortime, slik at han også får med seg hjerteslag og første bilder osv. Men har ingen behov for å ha han med på noe underlivssjekk ;)

Hadde opprinnelig tenkt å ta med samboer på første kontrollen og han ville også gjerne være med, men av forskjellige grunner fikk han ikke vært med alikevel.

Det gjorde forsåvidt ingenting, for han ville kjeda seg gjennom blodprøver og ventetid og utfylling av skjema.

Tar han med til jordmor, UL og fødsel :)

Annonse

Har forstått at det er vanlig med underlivsundersøkelse på første legekontroll, det er i alle fall det her jeg bor. Legen sjekker at alt ser bra ut og størrelsen på livmora, samt tar noen prøver (husker ikke hvilke). Alle jeg kjenner som er gravide har vært gjennom dette, men mulig det er spesielt bare her i kommunen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...