Gå til innhold

Dere med babyer på ca 10 mnd, hvor mange tenner har ungen din fått?

Anbefalte innlegg

Litt artig å høre, er jo så forskjellig. Min fikk de to fortennene nede når han ble 6 mnd. Så gikk det 4 mnd uten noe som helst og nå har det kommet fram 4 stk på en uke! (2 nede ved siden av fortenner, en fortann oppe og en ved siden av.) I tillegg ser jeg at det er to til på vei (siste fortanna oppe og den ved siden av). Så her har vi gått fra 2 til nesten 8 tenner på kort kort tid.

Noen som har flere enn 8? Greit å høre om man kan forvente hjørnetenner og jeksler også snart. For å være ærlig hadde det vært godt med en liten tannpause nå.. :)

Ps: dette er ikke noe skryteinnlegg. Hvis det i det hele tatt finnes noen som skryter av antall tenner :)

Fortsetter under...

Gjest JuniGull10 og mange drømmer

Min har 8 tenner. Han fikk den første da han var 5 mnd og den siste fikk han da han var 8 mnd. Jeg har en følelse av at det kommer en tann til nede snart. Han har 4 oppe og 4 nede.

mi er akkurat 10 mnd. fikk første tann da a var 3 mnd gammel. nå har hun 8 tenner. har nesten ikke merka noe til at de er kommet en del sikling med tann nr 8 har det vært. sluppet billig unna til nå så det blir vel huskestue når de neste tennene kommer :P Mener å huske at storebror var hakketvørre når tennene var på vei ut :P

Lilleloppa på 7 mnd har 7 tenner allerede- hun fikk sine første to da hun var 3 mnd gammel. Hvis hun skal følge sin storesøster (som var tidlig ute med tenner, og hadde alle 20 på plass allerede 18 mnd gammel), så blir det 8 tenner ved 8 mnd og 10 tenner ved 10 mnd, og etter det kom jeg litt ut av tellingen gitt, for det kom så mange nye hele tiden :P Hjørnetennene og spesielt 2-årsjekslene var de desidert verste av dem alle, men det får man bare ta når det kommer- ikke noe vits i å gå å grue seg til i forkant ihvertfall;)

Her ser du hva som er gjennomsnittlig alder for de ulike tennene;

http://mammanett.no/barn/melketenner

Annonse

Gutten min er ca 9,5 mnd og har 7 tenner!

Skal jeg være ærlig, hadde jeg ikke hatt noe imot om han hadde hatt litt mindre... Han har nemmlig en tendens til å bite seg godt fast i puppen dersom jeg ikke får lagt han ordentlig til raskt nok... ;)

Her har det kommet 3 tenner.. han fikk de to nede i desember og så kom plutselig den nye tannen ved siden av den ene nede i april.. Trodde at en av de tennene oppe foran skulle komme først for den skinner sånn halvveis igjennom.. men den er seig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...