Anonym bruker Skrevet 6. august 2011 #51 Skrevet 6. august 2011 Ungen min på 2 år sitter bakovervendt. Det er fordi at det er det jeg har fått beskjed om som er det sikreste. Det er selvsagt opp til hver og enkelt forelder og finne ut av hva som er best, det er jo ikke bra for ett barn å spy så ofte i bilden, så hvis man finner en løsning på det, og da løsningen er å latt barnet sitte forovervendt så er jo det bra for barnet? Jeg mener det at jeg hadde ikke turt å latt barne mitt sitte forovervendt nå siden det er stor sisiko for at nakken brekker ved frontkollisjon. Ja du kan tenke deg hvordan hodet blir kastet forover i full fart hvis det skulle oppstå en frontkollisjon. Så jeg tørr ikke å snu setet
Nurkfrid Skrevet 12. august 2011 #52 Skrevet 12. august 2011 Hva slags sete er det og hvordan er det med plass til bena? Jeg vil gjerne at gutten vår sitter bakovervendt en god stund til, men ser at det begynner å bli trangt om benplassen for ham. Han er 94 cm og 13,5 kg. Tenker at han etterhvert vil få litt ujevnt fordelt vekt som som ikke er bra for kroppen. Vi har et Besafe isi x3 sete i en syv-seter.
Tøssa Skrevet 12. august 2011 #53 Skrevet 12. august 2011 Min fylte akkurat 2 år og sitter bakovervendt og slik blir han sittende lenge ennå
Anonym bruker Skrevet 12. august 2011 #54 Skrevet 12. august 2011 nei bakovervendt det øker bare sikkerheten og senker dødligheten i kollisjonen med ca 30% mer enn fremovervendt sete så why bother
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 22. august 2011 #55 Skrevet 22. august 2011 For et par mnd siden ville jeg svart at 2 åringen SELVFØLGELIG satt bakovervendt, og at det skal hun gjøre til hun har passert 4 år. Det er svaret jeg alltid har gitt før, og jeg har himlet litt med øynene av mødre som har "måttet" snu setet. MEN; i dag må jeg bare rekke opp hånda og fortelle at jeg har snudd retning. Hun har nemlig vridd seg ut av selene de siste mnd. På hver eneste biltur. Nonstop. Vi kjører en del langkjøring, så jeg har måttet stoppe og ha på selene hele tiden. Ofte rekker jeg ikke å sette meg i sjåførsetet før hun har vrengt av seg selene. Selv om de er strammet max til, med bare en t-skjorte på, klarer hun å tvinge seg ut av dem. Så da ble mitt beste tiltak for økt sikkerhet for henne (ironisk nok) å snu henne. Hun sitter nå i beltestol. Rolig. Men nei, kult er det ikke. Skulle ønske vi hadde holdt ut til hun var 4.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #56 Skrevet 23. august 2011 Til siste innlegg: Det finnes "beltestrammer" som gjør at selen sitter fast. Det er en oval plastdings til å putte selen inni på begge sider. Festes svært enkelt foran, Da klarer ikke barnet å vri seg ut. Fås kjøpt der de selger bilseter og koster under hundrelappen.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #57 Skrevet 23. august 2011 Mener en slik: http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/bilsikringstilbehor/besafe-beltesamler.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå