Gå til innhold

Har 3 (!!) kumlokk i hagen som jeg irriterer meg over.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er lagd av betong. Siden vi har en veldig liiiiiten hage så vil jeg iallfall gjøre noe med de.

Det er vel ikke lov å dekke de til heller kanskje? Uansett kjipt hvis kommunen kommer å sier vi må grave de frem.

Noen forslag? Male de, eller hva?

Skrevet

Store krukker med en stor plante i, rosebusk eller noe lignende?

Skrevet

Forresten, stikker de opp over plenen, slik at det er vanskelig å klippe gresset pent rundt dem? Da kan det være lurt å grave rundt kanten, og legge ned kantstein (type sånn du bruker i innkjørsler) jevnt med plenen, helt inntil kummen. Da er det bare å kjøre ene hjulet på gressklipperen på disse, så klarer du å få slått gresset jevnt hele veien. Mye penere, og når du da bruker kummen som "podium" for litt hagepynt eller krukker, så blir det bra. Hvis de er i sement ser de kanskje best ut som de er, uten å male, mest lik vanlig stein?

Skrevet

De er midt på plenen og jeg har ei lita ei som løper rundt så krukker med planter går dårlig dessverre.Eller kanskje det går på den ene som er nærme hekken. Og så står de så nærme hverandre at vi får ikke engang gressklipper imellom. Syns de er så fæle og er veldig fokuseringspunkt i hagen.

Skrevet

Om de står så nærme kan du lage en fin trekasse og legge over, og bruke den som benk. Den kan lett fjernes om noen skal komme til kummene :o) Om det ikke lar seg gjøre så kan du lage en kasse til hver kum, med en kant oppe så kan det bli fine blomsterkasser. Anbefaler da planter som ikke trenger så dyp jord (t eks. stauder) slik at kassene ikke blir for tung...

Skrevet

Vi har bygget terrasse over og har luker ned til kummene.

I tillegge er vi så heldige å ha hovedrørene til kloakken på skrått over det eneste stedet det passer med garasje, grrr.

Så der blir det bare en liten en med car-port ved siden av.

Skrevet

Siden vi leier får vi nok ikke bygge terasse og da blir hele plena borte nesten. :P

Fælt så mye irritasjon det skal skape altså.

Har kommet inn mange gode ideér da :) De blomsterkassene var lure. i Hvertfall på den ene. Og kanskje vi kan lage en veldig lav benk som jenta vår og gutten vår kan bruke. En slags barnebenk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...