myboylollypop Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 ..vurderer avenning her i gården, ammer to ganger pr natt enda...hs mente dette var tull (...)når lillemor får grøt to ganger pr dag, pluss littegranne middag (er ikke så begeistret for middag ennå)..skjønner jo at hun ikke trenger det ernæringsmessig, men vanskelig å endre vanen!!! hvordan gjorde dere det med avenning?
kinaputten Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 yups, ammer to ganger om natta enda og en gang om morgenen i 7 tiden, så er det grøt i 8-9 tiden. Pupp er best! (sitat mini) Men i det siste siden jeg føler jeg har mindre melk, så blir han litt utålmodig når det går lang tid før melken kommer som resulterer i hiving og draing i stakars pupp :/ Han får også litt middag, masse deilig grønnsaksmoser homemade by mummy
2010 Mammaen Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Nå er min gutt 11 mnd men jeg ammet 1 gang per natt da han var 6 mnd. Da han bikket 6 måneder spiste han 3 fulle måltider fast føde per natt og da han hadde gjort det et par uker sluttet han helt av seg selv... Da var han omtrent 6 mnd og 3 uker kanskje? Min hs sa også at jeg ikke trengte å amme på natten på 6 mnd kontrollen, men jeg valgte å lytte til magefølelsen som sa at dette kom til å gi seg av seg selv når han fikk nok, og jeg velger å tro at det var det som skjedde. Med andre ord var vi aldri gjennom noen avvenning..
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Ammer fremdeles ett par ganger om natten og det har je ikke tenkt å slutte med enda. Stresser ikke med det:) Hun sover rundt når hun vil:) Selvfølgelig blir det til å slutte med nattamming før jeg starter i jobb igjen da:) Men har god tid enda:)
ellen_marie Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Jenta mi på 6 mnd sover i strekk fra ca.19-07 Men det har ikke alltid vært slik :-P Mitt beste tips er å ha ei flaske/tutekopp med vann i nærheten av senga som du gir istedet for puppen på natta.. Eller smokk :-) Den har hvertfall funket fint her!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Oh yeah! Ammer for tiden hver annen time heeele natten igjennom :o/ Gutten min bruker tydeligvis lang tid på å tilvennes fast føde, for får enda ikke i han noen mengder som metter. Har holdt på 5-6 uker med tilvenning. Men så fort han er oppe i 2-3 fulle måltider pr dag, skal han inn på eget rom og nattavvennes!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Nei det har han ikke fått siden han var 2-3 mnd. Han avvente seg selv. Nå er han akkurat blitt 7 mnd gammel.
FanteGuri Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 Man kan avvenne babyer på 6 mnd, hvis man ønsker det selv.. Og, man er sikker på at babyen får nok mat på dagtid. De fleste jeg kjenner inkludert meg selv, venter med avvenning. Som regel går nattamminga over av seg selv.. Så ja, min yngste på 7 mnd, får støtt og stadig et måltid på natta.
laroos Skrevet 25. april 2011 #9 Skrevet 25. april 2011 Ammer støtt og stadig på natta ennå, ja... Ungen er litt treg til å spise fast føde, og det går så sakte med tilvenningen at jeg innser at det nok blir nattamming en stund til. Eldste avvente seg selv rundt 7 mnd, men han var da også veldig ivrig på fast føde og kom lynraskt opp i hele porsjoner. Lille spiste en halv porsjon for første gang i går, og det etter nesten en mnd med tilvenning... Jeg orker ikke stresse med nattavvenning før ungen spiser mye mer fast føde - men jeg håper jo det blir snart, for det er sliiiitsomt ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå