Novadona Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Mini sov hele natten gjennom fra 3 til 4 mnd, men de to siste mnd får han alt fra fem til til oppvåkninger pr natt!! han har fått to tenner i denne perioden, men det virker ikke så det er det som plager han på natten. Han klager og går over i grining, dersom jeg ikke setter i smokken eller snur gutten. Jeg er bra på felgen, med unntak av at vi har gått skift på å å ta han om natten nå i påsken. jeg gruer meg skikkelig til dagene/ukene fremover og får veldig dårlige tanker om meg selv pga dette. Jeg føler at jeg ikke har noen ro å gi gutten min og tenker jeg har ingen verdi og er på tuppa og at det er derfor han er så urolig!! huff, kjedelige greier... Vi (jeg) skal nå i uken prøve å la han klage så lenge som mulig for å se om han finner roen, men jeg vil nok gi etter når det går over i gråt. Blir det rett? Før har vi stått opp med det samme for det er i utgangspunktet enklere å få han til å sovne igjen om han blir snudd, eller får smokken med det samme. Gi meg noen tips om dere han, vær så snill?
kinaputten Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Hei du, du skal vite at du er ikke alene. Og jeg er sikker på at du er en super duper mamma for minien din Og vi vet jo at det blir bedre, kanskje ikke så lett å tro på det når man bare er så sliten og trett :/ har du lest om barn og søvn på denne siden? Mange gode tips og snille metoder. http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/ som feks opp ned metoden. Jeg føler med deg, 5-10 oppvåkninger er mye! Min lille som snart er 6 mnd har akkurat vært gjennom en sånn periode og jeg forventer mange flere sånne perioder også. Han har ikke fått noen tenner enda, men de er like rundt hjørnet, kan se antydninger i tannkjøttet. Nå har vi kun 2 oppvåkninger og jeg føler meg som et nytt menneske. Stå på superwoman jeg er sikker på at du klarer det Klem til deg
littlefairy Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Vet ikke om det er no bra tips (er førstegangs selv og mini er bare 4 mnd) så kommer nok sånne perioder for meg også Meen har lest om flere som lærer barna å ta smokken selv, og legger flere smokker rundt i senga så det blir enkelt for dem å finne hvis dem mister om natta. (hvis det er smokk som skal til for at han roer seg tenkte jeg?) Ellers så tenker jeg det samme som henne over, masse fint på den siden og om å lære seg litt om barns søvn, og også disse berømte gråtekurene som såvisst ikke er så bra likevel. Viktigst for barnet er å bli god og trygg i sengen sin, og vite at mamma og pappa er der uansett. og gråt sammen med noen er heller ikke skadelig. Søk litt på google, så kommer det sikkert masse tips, fra gamle tråder eller andre forumsider. Masse lykke til! og ikke tenk vondt om deg selv! Iiingen i verden er så god som mamma for babyen din, husk det! (En liten ting jeg selv prøver ut om dagen, og som jeg leste her ei annen jente prøvde med barnet sitt, at når han begynte å sutre første gang så telte hun til 40 inni seg, gikk inn og ga smokk, hvis sutring starter igjen, tell til 40 igjen, smokk inn, hvis sutring igjen tell til 50, smokk inn, sutring igjen- tell til 60, og deretter telte hun til 60 alle gangene til ungen sovner) hun brukte 45 minutter første kvelden/natta, og deretter 20, og tilsutt 5 minutter: D Jeg prøvde dette på mini, han ligger i sprinkelseng ved siden av vår seng, og jeg la meg bare musestille i senga mi ved siden av så han ikke skulle se meg, men da var jeg lett tilgjengelig med en gang, og også for trygghetsfølelsen for han skjønner at mamma er her, det går bra, jeg er ikke alene, men det er ikke noe annet som skjer/jeg blir ikke tatt opp-det er kjedelig-det er soving som gjelder, og hvis jeg sutrer/gråter. er hun her.) han sovnet hvertfall på 20 minutter. KAN jo være verdt å prøve dette om natta når han våkner... ikke vet jeg, men Masse lykke til
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Enig med hun over, som sier at du burde prøve legge flere sutter rundt i senga, sånn at han finner en Det funker hos oss hvertfall. Vi bruker å ha en 4-5 sutter liggende i senga, og han finner som regel alltid en selv
Canari Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Her har vi hatt nattevåk nesten alle netter, nå 10mnd, og storesøster sov førte etter hun var ca 3,5 år ehle natten igjennom. Noen dager er det ille, men for det meste blir iallefall jeg vant til å spove litt lite, fpår jeg tilsammen 6 timer funker det. Jeg tror det kan være lurt bare å akseptere at det er sånn det e rå ha små i hus, og at det går over, kaksje du da lettere komme i bedre humør. Prøv ikke å svartmale alt.
Canari Skrevet 26. april 2011 #6 Skrevet 26. april 2011 og vedr smokk, mini klarer ikke ta den selv, selv om han prøver som bare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå