Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Ei på jobben er sykemeldt pga lavt jernnivå(ikke tomme jernlagre, hadde nivå på 2). Er ikke gravid, så ingen spesielle hensyn å ta. Hun klager over å være sliten, lite energi, svimmel og trøtt. Hun har flere små i barnehagealder, og lite nattesøvn. Jeg mener problemet må ligge der, jeg og er dausliten av å ha 3 små, med nattevåk og alt det der. Men kan da ikke sykemelde meg pga en situasjon jeg selv har valgt å sette ,meg selv i? Det var mitt valg å få 3 tette, likeså hennes valg å få sine tette, med fordeler og bakdeler. Kjenner jeg blir provosert... føler hun bare bruker det med jernet for å få litt fri.. er det virkelig sykemeldingsgrunnlag?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Det er vel opp til legen avgjøre og ikke du eller andre folk her inne!!!
Gjest ->>- Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Man kan sykmeldes om man grunnet medisinske tilstander ikke fungerer i jobb, helt eller delvis. Det blir jo legen som vurderer hvorvidt jernmangelen har med saken å gjøre. Du vet selvsagt heller ikke noe om hvorvidt hun forteller deg alt om sykmeldingen sin. Om man selv har skyld i tilstanden bruker ikke være relevant. Folk er sjuke når de får KOLS også, selv om de har røyka førti for dagen hele livet.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Kjenner også noen som er sykemeldt pga lavt jernnivå. Jeg tenker at så lenge legen hennes har sykemeldt henne pga dette, så er det greit for meg. Det er legen som er fagperson på feltet, ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Jeg har hatt lave jernnivåer, og da var jeg så sliten at jeg nesten ikke klarte å løfte armene. Hadde ingen barn da. Og ja.. Legen min syntes det var god nok grunn til å bli sykemeldt! Så hva du mener er vel egentlig ikke interessant...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Jeg sliter med lavt jernnivå. Noen dager er det så ille at alt jeg klarer er å komme meg ut av senga og subbe meg videre til sofaen...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Man er jo ikk sykemeldt pga. lavt jernnivå, men pga. plagene det medfører.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Jeg har hatt lave jernlagre (aldri så lavt som på 2, men på 4 er mitt laveste) Da var jeg så sliten at jeg holdt på å spy bare jeg hang opp en vask med tøy. Jeg klarte nesten ikke å gå fordi jeg var så svimmel og jeg sov 20 timer i døgnet. Det kan være at hun i tillegg har andre mangelsykdommer som feks lavt hemoglobin (blodprosent som ofte blir lav ved lavt jernlager) og B12 mangel. Jeg forstår veldig godt at hun er sykemeldt når lageret er så lavt. Med heftig jernkur er hun bedre om 4-6 uker dersom hun klarer å ta høy dose (100mg om dagen) Ikke alle klarer dette fordi det går hardt ut over magen og noen er mer sensitive på det enn andre. Jeg har selv en svigerinne som ikke tåler hemofer engang og den inneholder 19mg.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 Heldigvis er det verken du eller vi her inne som avgjør om din kollega har grunnlag for å bli sykemeldt. Det er det legen hennes som avgjør. Han er nok bedre egnet enn deg til å vurdere dette og det kan vel hende han kjenner til forhold som du ikke kjenner til også. Ingen grunn til å la seg provosere med andre ord.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #10 Skrevet 24. april 2011 Herregud for ei kjerring du er HI, KJERRING!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #11 Skrevet 24. april 2011 Man blir ikke sykmeldt pga en diagnose i seg selv. Man blir sykmeldt etter en funksjonsvurdering hvor konklusjonen er at man helt eller delvis ikke klarer å være i jobb pga sykdom
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #12 Skrevet 25. april 2011 HI her... Det er jeg som er sykemeldt pga lavt jern.. Hører ei på jobben reagerer sterkt på dette, for ingen kan være mer sliten en hun uansett, og hun jobber jo så=alle kan. Jeg skrev dette innlegget for å høre om det var gjengs oppfattning, noe det ikke ser ut til å være:) Jeg nekter å sitte å forsvare for henne hvorfor jeg er sykemeldt, så hun vet nok ikke alt. Jeg er virkelig ikke bare vanlig sliten.. Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå