Gå til innhold

Frk. Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Hei

Lured litt på den utdanningen du nå snart virker til å være ferdig med. Er det uni eller høyskole, er det ved juridisk fakultet. Er det en etter dette nye systemet som kan hete bachelor i jus?

Er du en av de første som er uteksaminert på den nye linja som heter "NAV utdanninga" og hva er i så tilfelle det formelle navnet.

Er det en potetutdanning for NAV, der du skal kunne betjene alle områder? Hva tar du sikte på?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143164786-frk-velferdsrett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

riktig at vi blir velferdsvitere og at linjen er på høgskolen i oslo. utanningen heter "velferdsfag" og er 3 årig.

og det stemmer at det er en potetutdanning i nav :)

jeg er i praksis nå og siden jeg er et svært så sosialt vesen så liker jeg med best i mottaket eller på samtalerom. da føler jeg at jeg kommer så tett innpå livet og får møte mennesker i så utrolig mange forskjellige faser og situasjoner.

så når jeg er ferdig vil jeg jobbe i mottaket, også skal jeg ta deltids master på høgskolen i lillehammer. i Velferdsforvaltning. drømmen er å en dag bli velferdspolitisk rådgiver :)

Annonse

jepp, det er den som blir kalt navutdanningen

jeg syns det er et superspennede studie, som passer godt for samfunnsengasjerte mennesker. vi er innom veldig mange forskjellige fag, som du kan lese om i linken som hun under ga deg.

skal du søke på velferd?

Skal kikke på linken. Skal ikke ikke søke selv, er gammel nav jurist, og holder bare på i min bitte lille boble, med mine egne relativt spesialiserte arbeidsoppgaver, og føler ikke at jeg har vært så veldig med på reformen, og at vi alle skal bli så allsidige. Føler meg enda mer snever nå, enn hva jeg gjorde da jeg var uteksaminert. Tror ikke jeg hadde fiksa å jobbe i mottak, da jeg rett og slett ikke kan nok.

men om du jobber med et snevert fagområdet så jobber du kanskje ikke i nav lokalt?

for da vil foreksempel det å bytte til å jobbe med oppfølging av AAP eller kortids eller langtidslediger, gjøre at du sansynligvis får mer brukerkontakt en du har i dag og da vil kanskje dagene virke mer spennende og varierte?. uten at jeg vet hva du jobber med da.

om du er jurist tar det deg ikke lang tid å sette deg inn i arbeidsfeltene til de som jobber lokalt. men mottak er jo det som krever breest kunnskap og minst dybde :)

takk for lykkeønskninger! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...