Gå til innhold

Noen andre som har sengeleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har sengeleie, eller erfaring med det?

Har selv kort livmorhals og har fått beskjed om sengeleie. Men er usikker på om det betyr at man MÅ ligge hele tida eller om man også kan sitte? Belaster sitting livmorhalsen? Noen som har vært gjennom det og kan svare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke opplevd dette selv, men vil tro at det betyr at du skal ta det fullstendig med ro og ikke opp å gå mye å slik... aner ikke men vil ikke tro det skader å sitte....

Skrevet

Hadde det sist svangerskap- var da innlagt på sykehuset i nesten 3 uker!! Har en del kynnere/ nedpress dette svangerskapet, og går jevnlig til måling av livmorhalsen!!

Hvilken uke er du kommet i, og hvor lang er livmorhalsen målt??

Når jeg var innlagt på sykehus, fikk eg opp å gå litt- så sitte i senga skulle vell gå bra!! Kommer jo veldig ann på livmorhalsen din og då!!:)

Skrevet

I morgen er jeg kommet til uke 34 <3 Et mål er nådd!

Livmorhalsen min ble først målt når jeg var 31+5 og den var da 2,5 cm, uka etter, da jeg var 32+5 ble den målt til 1,2 cm....!!! Ble da innlagt et døgn på sykehuset og fikk riedempende sånn just in case, og lungemodningssprøyter med 24 timers mellomrom. FIkk også en del bricanyl tabletter på sykehuset, men ingenting med meg når jeg dro hjem. Livmorhalsen ble heller ikke målt før de sendte meg hjem.

Hele påska har jeg ligget mest mulig på sofaen/senga og bare hvilt meg så mye som mulig.

I dag var jeg til rutinekontroll hos jordmor, der jeg fikk bricanyltabletter igjen siden kynnerne mine er ganske konstante hele dagen. Kjenner at alt slapper bedre av "der nede" etter at jeg tok bricanyl.

Skal på ny måling av livmorhals om 2 dager, men har egentlig gitt opp håpet litt... siden den var såpass forkortet mellom de to første målingene... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...