Gå til innhold

Får man billigere SFO, slik man kan få billigere barnehage om man tjener under ca 550 000 kr i året?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jo det kan man, men du må ta kontakt med kommunen.

Er på langt nær ikke alle kommuner som har det, og inntektsgrensen varierer.

Er ikke alle kommuner som har redusert foreldrebetaling på barnehage heller, så er ikke noe fasitsvar på dette.

Blir den redusert hvis barnet er på leksehjelp?? Hva har det med familiens inntekt å gjøre? Hvor bor du?

Bor selv i Oslo, her er det leksehjelp èn time på aks hver mandag. Her fikk alle utdelt et skjema fra aks ved skolestart der man kunne søke om redusert betaling, husker ikke hva samlet inntekt for mor og far måtte være.

Gjest vinterbrud

Hei,jeg bor i Molde og her får vi redusert betaling på sfo ved bruk av leksehjelp.

Det har ikke med familiens inntekt å gjøre,men det faktum at leksehjelp er et gratis tilbud til elevene.

På skolen til jenta mi er det leksehjelp hver tirsdag og onsdag.

Annonse

Stemmer at man får lavere bhg regning om man tjener under 300.000 TILSAMMEN..Men ikke under den summen du snakker om-- Dette er i Oslo, man får ikke lavere sfo regning om man har leksehjelp..rareste jeg har hørt om

Selvfølgelig får man lavere sfo-regning ved bruk av leksehjelp! Hvor var du da dette ble informert om? Det får vi i hvert fall hos oss, men vi benytter oss ikke av leksehjelpen til førsteklassingen likevel. Det er snakk om 24,- per times leksehjelp.

Vi betaler 2 465,- for full plass på sfo, og hadde vi benyttet oss av leksehjelpen som for førsteklassingene er 1 time og 45 min per uke hadde vi spart ca 168,- i måneden.

yes, på kommunen sine sider i vår kommune i hvert fall.

Og her får vi ikke fratrekk for leksehjelp, så det er veldig forskjellig fra kommune til kommune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...