Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Vurderer å skaffe os en, men vanskelig valg. Er aller mest redd for min allergi som har kommet med årene - kan reagere litt på enkelte hunder (har sett på Whippet i dag, merket ikke noe, men var jo ute også).
Snuskomrusk Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Har du allerede allergi, vil jeg si det er galskap å skaffe seg en hund som kan komme til å gjøre den MYE verre. Du aner ikke hvor ofte jeg får spørsmål om omplassering fordi folk ikke har tenkt seg om og skaffet seg et dyr, for å så bli veeeeldig overrasket over at allergien plutselig forverret seg. Og bare så det er sagt, det finnes desverre ikke allergi-fri raser, selv om puddel og andre som ikke hårer er lettere å holde. Det er spytt og døde hudceller som trigger allergi, og hunder uten disse kalles fisker
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Jeg har hatt Whippet i 6 år, og er kjempefornøyd. Dette er en herlig rase, lettstelt og sjarmerende. Oppdretterne jeg kjøpte min første whippet fra, hadde begge allergi, og de har huset fullt av whippet Kennel Courtborne ( www.courtborne.com)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Nervøse dyr..... Vi hadde to stykker når jeg vokset opp, ikke samtidig, men far var gal etter de så vi hadde de to. Er ikke en hund jeg ville hatt igjen for å si det sånn, de bjeffet på alt de så og den ene var så redd alt av lyder, samt andre hunder at den måtte avlives etter et par år.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Hallo, du har allergi men vurderer å kjøpe deg hund?! Enig med zzoe, HUNDEINSTRUKTØREN som svarte deg i begynnelsen av innlegget, det er galskap å skaffe seg en hund som du mest sannsynlig må kvitte deg ned innen kort tid, når du på forhånd vet at du ikke tåler dyr....... Hunder og katter er ikke en bruk og kast ting du kan leke deg med til du blir lei!!! Huff, kjenner jeg blir så provosert av sånne mennesker ((
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Tja, ingen her som har sagt at jeg ikke tåler dyr. Ingen heller som har har sagt at her er det snakk om kraftig allergi, men at jeg har vært i hus med dyr der jeg lurer på om jeg kan kjenne det såvidt i øynene etter å ha kost med hund, eller om det er kattehårene i huset jeg reagerer på (ja, er allergisk mot katt, har vært det alltid. Har hatt hund i mange år før som jeg ikke har reagert på). Men hvis det provoserer noen, så får det bli deres sak. Takk for svar ang rasen, hører gjerne fra flere. Der jeg så på hund i dag var det også allergi, det gikk helt fint med Whippet.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 dette høres ikke ut som whippeten slik jeg, og flere til, kjenner den. Tvert imot opplever jeg rasen som rolig,og hører sjelden lyd fra mine. Det er viktig å kjøpe fra gode oppdrettere som avler på godt gemytt og som kjenner rasen ut og inn.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #10 Skrevet 24. april 2011 Sånn jeg opplevde whippetene i dag var de ikke nervøse eller "bråkete", så hvis de jeg så i dag er typiske for rasen tror jeg de er supre. Men veldig glad for alle erfaringer. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå