Gå til innhold

Kollega som gjerne vil gi meg slankeråd

Anbefalte innlegg

Jeg kommer en vakker dag til å klikke. Hun har nettopp gått ned 30 kg på lavkarbo og har utpekt meg til sitt offer som hun tenker å redde fra overvektens klamme hånd. Jeg er 15 kg over idealvekt etter fødsel i fjor så noen kjempetjukkas er jeg heller ikke.

Jeg har prøvd å si til henne at jeg for det første IKKE slanker meg nå, jeg spiser ikke masse drittmat og passer meg så jeg ikke går opp mer men jeg er ikke på diett, ikke klar for det akkurat nå.

For det andre er lavkarbo ikke noe for meg. Jeg er altfor glad i brød, pasta og poteter til å kunne leve på det i lengden og ser derfor ingen grunn til at jeg skulle hive meg på en fettkur som bare vil føre til at jeg smeller opp igjen etterpå.

Vel, nå sitter hun gjerne i lunchen og kommenterer hva jeg spiser. Og legger gjerne til en "du burde heller... blablabla".

Hvilken del av "dette er ikke noe for meg" var det hun ikke skjønte? Siden jeg tross alt er litt rund har jeg ikke lyst å sitte i kantina og si til henne at nå kutter du ut, jeg slanker meg ikke - når det sikkert er en drøss med folk der som synes jeg burde slanke meg.

Tror ikke hun skjønner selv at hun er en pest og en plage. Hvordan si det på en pen måte som hun faktisk vil skjønne??

Fortsetter under...

Hvorfor si det på en pen måte?

Høres ut som du allerede har gitt klar beskjed om at du ikke er interessert i hennes råd, enten så hørte hun deg ikke eller så har hun ikke respektert dine ønsker. Ville sagt neste gang hun prøver, gjerne med noen tilskuere: Vet du, jeg er klar over at jeg ikke er en sylfide. Men jeg trives med hvem jeg er, jeg passer på hva jeg spiser og jeg kommer ikke til å begynne på lavkarbo diett bare for å gjøre deg fornøyd! Jeg hadde satt pris på om du ikke fortsetter å mase på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...