Gå til innhold

Normalt tannfrembrudd?? Høy feber og hyler av smerte i mange dager!!

Anbefalte innlegg

Gjest Quinua
Skrevet

Min sønn på 11 mnd har får tre tenner oppe, og hyler og hyler og kaster seg av smerte mens han sikler og drar seg i munnen... har forfedelig vondt. Gir han paracet og smører gummen hans, men det hjelper bare en veldig kort stund før han begynner å hyle igjen... Har hatt feber i flere dager, 39,5 igår og 39,7 idag morges... Er dette normalt ved tannfrembrudd?? Synes det virker så voldsomt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har med 99% sannsynlighet ikke noe med tannfrembrudd å gjøre. Gutten din er syk. Hvis han har hatt flere dager med feber og ikke viser tegn til bedring bør du ta han til lege. Hvis han har store smerter kan det være ørebetennelse og da kan ha ha behov for medisin.

Skrevet

Jeg har hørt at tannfrembrydd ofte skjer når barn har feber. Og at det ikke er tannfrembruddet som gjør at man får feber. Jeg ville også ha trodd at han er syk også kommer kanskje tennenne i samme slengen. God bedring til gutten din:)

Skrevet

Jeg slet veldig da jeg fikk tenner når jeg var baby. Mamma fortalte jeg hadde blåe kuler i munnen. Var til tannlegen med meg. Han ville lage snitt i gommene mine slik at jeg slapp å ha så vondt.

Mamma fikk beskjed om å komme igjen dagen etter, men iløpet av natten hadde flere tenner brutt gjennom.

Får håpe gutten din slipper å slite så mye lenger!

Skrevet

Som de sier over, gutten din er mest sannsynlig syk. Det er VELDIG sjelden babyer får så høy feber ved tannfrembrudd.

Når babyene har feber, blir tannkjøttet mykere, og det er lettere for tennene å vokse/bryte ut. Så tennene har kommet fordi han har feber, og ikke omvendt.

Dette vet jeg fordi jeg gikk i samme "fella" selv for et par helger siden.

Guttungen hadde 40 i feber, hylte og skrek av smerte. Jeg tenkte at det var pga tennene, fordi jeg har lest her innpå DIB at det er vanlig at dem får feber. Men jeg valgte likevel å ta han med til legen, for jeg syns 40 i feber på en 6mndr gammel gutt, var mye. Kom til legen, og det var ingen tvil om at han var syk! Legen forklarte meg så det jeg skrev over her, og at det er mange foreldre som TROR tenner gir feber, slik er det ikke. (noen få får feber, men ikke sååå høy!)

Ville tatt med babyen din til legen å få han sjekket for ørebetennelse,halsbetennelse osv :)

God bedring til gullet ditt :)

Skrevet

Kan godt hende han er syk altså. Likevel må jeg bare tilføye at min lille gutt har hatt det slik som du nå beskriver pga tenner. Han har plagdes i månedsvis og i perioder våknet og hylt av smerte. Har gitt han paracet i de tilfellene. Så de kan plages vanvittig med tenner.

Uansett om han er syk eller det er tennene, bør du jo gi paracet dersom det er snakk om sterke smerter og/eller høy feber. Forrige gang lillegutt var syk (forkjølet med 40 i feber) kom 6 tenner ned pga feberen. Han lå da slik og hylte. Så jeg er overbevist om at det var tannsmerter. De kan godt ha vært en følge av at han først var syk, men hva spiller det for rolle? Man gir nå vel paracet mot ørebetennelse også?

Kan hende han er som min lille prins. Plagdes voldsomt i perioder. Føltes som en evighet. Og plutselig kom det 8 tenner fram nesten samtidig. De hadde rett og slett jobbet seg gjennom kjevebeinet samtidig. Ikke rart han hadde vondt. Lykke til! håper han slipper å slite.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...