Min tur snart?? Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Hvor stor er sannsynligheten for at legen kan ha målt feil lengde på fosteret på tidlig ul? Jeg var på tidlig ul 30. mars, og legen sa at fosteret da var 17 mm langt. Det skulle i følge hjulet hennes svare til uke 8+3, men jeg er ganske sikker på at jeg er kommet en uke lenger. Hadde siste mens første dag 23. januar, og befruktningen må ha skjedd rundt 14 dager etter det, altså rundt 4.-6. februar (Noe annet er ikke mulig!!). Legen sa at 8+3 stemte med min siste mens, men ingen terminkalkulatorer jeg har prøvd kommer frem til dette resultatet, får alltid en uke lenger frem, noe jeg også synes høres fornuftig ut. Jeg er nå bekymret for at fosteret ikke vokser som det skal. Har hatt 2 SA tidligere. Noen som har hatt samme erfaring? Har forstått det slik at alle fostre utvikler seg likt de første mnd.
snippelsnapp Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Hei hei! Har ikke vært med på noe slikt men tror ikke du trenger bekymre deg. Jeg tror nok hun bare har sett feil på det hjulet eller regnet feil.Legene tar jo feil de og, av og til. Men jeg skjønner godt at du blir forvirret. Dersom du ikke klarer la være å bekymre deg kan du kanskje spørre jordmor el en anne lege på neste kontroll? Det er vel snart tid for kontroll igjenn er det ikke?
Min tur snart?? Skrevet 24. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2011 Hei. Takk for svar!! Trøster meg med at det må vere grunnen, og at hun rett og slett tok feil. Og det at hun sa at alt så fint ut må jo også vere et godt tegn. Men har liksom ik helt klart å slutte å tenke på dette siden ul. Skal ik på flere kontroller før rutine ul, så føler det er en evighet til. Ik har jeg fått innkalling til denne heller. Men det positive som kom ut av denne ul er at jeg fikk se ein aktiv liten reke inni magen som viftet med hendene, og hjertet banket som bare det. Hadde det ik vert for det hadde jeg ik trodd at det var noe der i det hele tatt. Har så og si ingen symptomer. Tør faktisk ik å si noe til noen enda heller, selv om jeg etter mine beregninger skal vere 13+0 i dag. Huff, at jeg ik bare kan la være å bekymre meg for alt.. Men er så redd for SA/MA. Ser det er så mange som opplever dette, også ganske sent i sv. skapet :-(
snippelsnapp Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Hei igjen! Huff, fælt å lese at du bekymrer deg så.. Kom på en ting du kan tenke på som kanskje kan forklare dersom legen HAR rett, og det er at det jo faktisk kan ta flere dager fra EL til selve befruktingen skjer, så selv om du vet når du hadde sex kan jo befruktingen ha skjedd noen dager senere. Forrige gang jeg ble gravid visste jeg nøyaktig dato for når jeg hadde hatt sex, og det rare var at jeg fikk mensen dagen etterpå. Da legen skulle regne termin tok han likevel utgangspunkt i denne mensen selv om jeg sa at jeg ikke hadde hatt sex siden dagen før mens.. Jeg var overbevist om min egne termin og tenkte at det ville bli rettet på UL, men den gang ei... UL satte samme termin og jeg fødte på denne termindatoen... Får jo aldri vite hvordan det gikk til men tror EL kan være litt lur til tider... Men uansett tror jeg du ville ha godt av å prate med noen dersom du ikke klarer å tenke på annet, så dersom du ikke vil fortelle det til noen enda, vil jeg tro du kan kontakte en jordmor å spørre etter en "extratime." Da er jeg sikker på at du vil bli beroliget slik at du kan nyte svangerskapet istedet for å gå rundt å være redd!
Min tur snart?? Skrevet 24. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2011 Ja, har tenkt på dette jeg også. Kan jo seff være en mulighet, er ik 100% sikker på at jeg hadde eggløsning akkurat de dagene vi hadde sex. Fikk første positive test 19. februar (på ettermiddagsurin), så da må jeg i såfall ha testet positivt mer enn 4 dager før forventet mens. Men, men.. Får prøve å ik spekulere mer i dette. Så lenge jeg ik blør eller har smerter i magen får jeg tro at alt er som det skal være. Det vil forhåpentligvis vise seg på rutine ul hvem av oss som har rett ;-) Lurer også litt på dette med kontroller osv hos JM. Hvortid begynner en med dette?? Jeg har diabetes type 2, og er derfor henvist til JM ved gyn. avd. Men har ik hørt et pip fra dem. Trodde kanskje dette var en grunn til ekstra oppfølging? Den tidlige ul ble gjort ved denne avd, og det stod i henvisningen fra fastlegen min at jeg har diabetes. Kom liksom ik på å spørre noe mer om det. Men tror kanskje jeg skal ta meg en prat med de nå over påske. Er liksom så kjedelig dersom noe er glemt. Hvor langt er du komt i ditt sv. skap da?? Jeg hører vel egentlig til på 2. trimester, men føler meg liksom ik helt "hjemme" der enda. Har liksom aldri kommet så langt tidligere, da mine 2 andre graviditeter (etter ivf) endte i SA i uke 4-5. Denne gangen er det ik ivf, og jeg har tross alt komt mye lenger enn de forrige gangene, så prøver å fokusere på dette, og at det ik skal være noe grunn for at det skal gå galt denne gangen også!! Gleder meg til, og håper at megen begynner å vokse snart. Pr. dags dato er det vel helst for mye sjokolade som gjør til at magen er stor ;-/
snippelsnapp Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Det er visst veldig forskjellig når folk tester positivt. Jeg leste igår en som testet positivt 8 dager etter EL. Jeg har hatt litt variabel syklus siden jeg fjernet hormonspiral i mai ifjor, den har ligget på 24-28 dager, men dersom jeg tar utgangspunkt i 28 dager, testet jeg negativt 4 dager før IKM og positivt 1 dag før IKM. Hadde da IKM igår. Så jeg har med andre ord akkurat gått inn i min 5. uke.. Jeg tror jeg var hos JM første gang i uke 16 og deretter annenhver måned hos JM og lege videre til siste del av sv.skapet, da er det oftere, men dette er jo og veldig forskjellig hvilken kommune du bor i. Når det gjelder diabetes er det eneste jeg vet at de følger godt med på siste trimester fordi barnet kan bli større enn andre barn, og disse svangerskapene blir visst defor ofte satt i gang før termin. Du skal bare ringe i morgen og få deg en time! Jeg er overbevist om at alt er fint med den lille og magen blir tidssnok stor så du skal bare nyte den lille magen din mens du kan:))
Min tur snart?? Skrevet 25. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2011 Tusen takk for gode ord snippelsnapp :-) Kjenner det er godt å få snakket med noen andre enn mannen om disse tingene, han har liksom ik den samme forståelsen. Skal ta kontakt med gyn i løpet av denne uka tenkte jeg, så får vi se hva som skjer videre. Tror også jeg skal fortelle den gode nyheten til en nær venninne (som nettopp har vert gravid). Forhåpentligvis kan hun også være med å berolige meg litt. Lykke til videre med ditt sv. skap, og ha en riktig fin 2. påskedag :-)
snippelsnapp Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 Jeg synes det hørtes ut som en kjempegod idè å fortelle det til en venninne! Mannfolka kan være grei og forståelsesfull de, men akkurat dette med alle følelsene man får under en graviditet har de ikke peiling på, å kommer aldri til å få helt peiling heller:) Lykke til videre du å!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå