Gjest Vestlandsdama Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Vår nydelige sønn ble født med en alvorlig hjertefeil i mars og ble bare 20 dager gammel. Sorgen er overveldende, men pga av min alder (40 år), vil vi prøve å bli gravid igjen så raskt som mulig. Det er nå snart 6 uker siden fødsel og jeg har hatt blødninger helt til nå. Men de siste 2-3 dagene har jeg hatt sterke menssmerter pluss at blodet er mye "friskere", dvs at jeg ikke tror det er renselse lenger. Er det noen som vet hvor raskt eggløsning kan starte etter en fødsel når man ikke ammer?
Cjakobsen89 Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Hei! Vi fødte også en sønn med alvorlig hvertefeil, i april. Han ble bare 9 dager... Vi prøver også igjen. Tror den er veldig fra person til person, hvor fort man blir gravid igjen. Men tror det er lettere når man ikke ammer. Jeg sluttet å amme i midten av april, men har fortsatt litt melk i den ene. Lykke til med enda ett forsøk:) Får håpe vi blir fort gravide igjen:)
Gjest Vestlandsdama Skrevet 27. juli 2011 #3 Skrevet 27. juli 2011 Så trist å høre om sønnen din. Det er et sjokk å miste et barn, og nå ettersom tiden går blir sorgen og lengselen etter det som burde vært bare større synes jeg. Det er jo en stund siden jeg skrev dette innlegget, nå har det gått over fire mnd siden han ble født, og jeg har hatt mens to ganger etter det, og tredje er visst på vei:( første syklus var 33 dager, og nå blir det visst 35 el 36 dager.....kanskje ikke et godt tegn, men jeg har alltid hatt ca 5 ukers syklus, så kanskje det ikke gjør noe:) Kjenner jeg er utålmodig, og kjenner sterkt på klokka som tikker - føler at tiden renner ut, samt at mannen begynner å få kalde føtter - han er redd for at vi får et sykt barn til... Kan jeg spør hvilke diagnose deres engel fikk? Vår gutt hadde HVHS og kunne ikke opereres...
Cmoi Skrevet 28. juli 2011 #4 Skrevet 28. juli 2011 Hei, Leit å høre om gutten deres, så urettferdig. Vi mistet vår lille prins 4 timer etter fødsel i april 2009, han hadde infeksjon og fikk deretter blodforgiftning, så han klarte ikke mere. Jeg fyllte 40 bare 2 mnd etterpå. Vi ønsket oss så indelig dette barnet, men klarte ikke tenke på å forsøke igjen, ville ha minst 1 år for å komme meg til hektene igjen før jeg kunne tenke på flere. Det gikk 8 mnd, så testet jeg plutselig positivt, hadde jo ikke forsøkt en gang, men lykken var stor. I dag er vårt lille gull 1 år, og familiens solstråle, ble født 6 uker for tidlig, men mor på 41 år Vi voksne kan også bli "plutselig" gravid Ønsker dere lykke til, neste gang går det bra skal du se. Klem
Cjakobsen89 Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Hei igjen! Er ikke noe særlig å gå over den normale syklussen, hvertfall ikke etter en prøver å bli gravid etter noe sånt. Jeg gikk selv over nesten 2uker nå sist, begynner jo da å håpe og tro.. Men nå har jeg begynt å slappe litt av, teller ikke dager lengere. Er redd det kan bli vanskligere å bli gravid om jeg holder på sånn... Kan forstå frykten for å ikke få et friskt barn. Vår sønn hadde samme sykdommen, og heldigvis er det ikke noe arvelig! Ingenting vi har gjort feil under svangerskapet, og veldig få som blir født med dette syndromet. De sa på riksen at om vi blir gravide igjen så kan vi få to ultralyder der inne. En i uke 12 og en i uke 17. Da sjekker de alt grundig, og de er utrolig flinke der inne. Så det er litt betryggene.. Så det kan du si til mannen din..
Cjakobsen89 Skrevet 25. august 2011 #6 Skrevet 25. august 2011 Trist å høre historien din.. Alt for mange som mister.. Godt å høre at dere fikk fler:) Gir meg et lite håp:) Vi var jo innstilt på å bli foreldre, så ønsker veldig fler. Vi er i begynnelsen av 20årene, så fortsatt unge.. Ja, neste gang går vell litt bedre, tusen takk:) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå