*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Bruker dere lue på ungene selvom det er 25-30 varmegrader i skyggen? Sliter litt med hva jeg skal gjøre om dagen... uansett hvor tynn lua er syns jeg det er tortur å ha på lue når det er 25-30 varmegrader i skyggen.... Hva gjør dere? Nå er han jo snart 13 mnd... er det et absolutt must å ha på lue da? Har de lettere for å få ørebetennelse når han har hatt det tidligere?
kirsty*2barnsmamma Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Her er det 20 grader i solen og vi bruker ikke lue på.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2011 takk for svar. har ikke brukt lue vi heller,men lurer på om jeg var alene om det...
NostraStoria Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Her bruker vi caps når det er varmt! Så dekker ikke så mye av hodet, men nok til at han ikke blir solbrent på toppen.
Gjest Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Her er vi ganske plaget med en sur østavind, selv på varme dager, og da bruker hun (1 år) lue ute.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Uansett vær, ha med en lue når du skal ut med så liten tass. Været er skiftende, og det blir fort ganske kaldt i skyggen, selv om det er 25 grader i sola. Det ville jeg ha gjort.
PeppaPig Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Her har det også vært 25-30 grader i skyggen den siste uka og vi bruker ikke lue, men solhatt. Hun er snart 21mnd da så er jo litt eldre. Men ifjor når hun var yngre så brukte vi heller ikke lue når det var samme temperatur som nå. Igjen så brukte vi bare solhatt. Hvis det var litt kjølig vind ute så hadde vi på genser med hette og da hadde hun på hetta.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 25. april 2011 #9 Skrevet 25. april 2011 Nå er det nå en gang slik at bakterier og virus ikke kommer krypende inn i ørene dersom de ikke er tildekket for å lage betennelse og verk. Det er faktisk fysisk umulig. Sterk vind kan få selve øret til å verke, men ikke utvikle betennelse. Som ø-n-h-legen vi gikk til med mellomstegutten når han ble fulgt opp pga dren i ørene sa: "jeg skjønner meg bare ikke på norske foreldre, hvor de har det i fra at ørene må være tildekket til en hver tid, det er jo bare tull og tøys!". Og det er jo helt logisk også når en bare tenker på det. Klart at generell nedkjøling kan øke risikoen for forkjølelse og diverse betennelser, men et barn får IKKE ørebetennelse bare fordi det ikke har lue på, eller hatt med øreklaffer. Vi bruker ikke lue når det er over 10-12 grader ute i skyggen, med mindre det er veldig kald vind. Jeg ville nok brukt noe på hode på en hårløs 1 åring til det var enda litt varmere, kanskje opp til 17-18 grader, men aldri over 19-20 grader untatt en form for solhatt/caps for å beskytte det hårløse hode mot solen.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 25. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 25. april 2011 alva; takk for info!! det var veldig nyttig:) Gutten min har masse hår så sånn sett så er jeg ikke bekymret... Men tenkte kanskje å kjøpe en solhatt så han ikke blir solbrent:) Men takk for info:) (fikk beskjed at grunnen til at man har lue på veldig små barn er at frontallappen er åpen og de har større sjanse for hjernehinnebetennelse)
sillyfilly og Olivia Skrevet 26. april 2011 #11 Skrevet 26. april 2011 Vi bruker solhatt med "øreklaffer".
Anonym bruker Skrevet 28. april 2011 #13 Skrevet 28. april 2011 Hvor i alle dager er det 25-30 grader i SKYGGEN nå da??
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 29. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 29. april 2011 usakelig... jeg spurte ikke om noen trodde meg om det var 25 grader i skyggen! Det var 26 grader i SKYGGEN i dag også ja! hvor jeg bor, det kan være det samme
*LillaMeg* Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 Jeg bruker kun lue om det blåser.. Pleier å være en sur nordavind her, og da er det godt å dekke til ørene syns jeg. Er det vindstille, varmt og sol så har jeg kun på solhatt. Syns det er greit å dekke hodet litt når solen er på sitt sterkeste..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #16 Skrevet 4. mai 2011 *LillaMeg* Vi har kjøpt solhatt og sånn tynn caps! takk for svar
Miranda01 Skrevet 4. mai 2011 #17 Skrevet 4. mai 2011 Hvis det er vind og lufta er skarp så tar vi på en veldig lett hvit lue, når det er vindstille og skarp sol så bruker han solhatt.
septemberpiken Skrevet 4. mai 2011 #18 Skrevet 4. mai 2011 Vi brukte ikke lue når det var varmt da jenta vår var 1 år, men så det an i forhold til vinden, og i sterk sol hadde hun en lett solhatt. Vi var pragmatiske før det også, vi... når håret rant av svette tok vi lua av selv når hun var ganske liten, for det kan ikke være bra å bli overopphetet heller. Jeg husker jeg var redd for at andre skulle se det, for ei på barselgruppa mi nærmest skjelte ut en annen som hadde lua av på en liten baby på en varm dag nedi en dypvogn. Jenta mi har alltid hatt mye hår og har aldri hatt ørebetennelse, så jeg hadde kanskje sett det an hvis ting var annerledes (ikke noe hår, f.eks)...
Dark Angel Skrevet 4. mai 2011 #19 Skrevet 4. mai 2011 Ikke et must med lue, når det er over 20! Du kan evt. bruke buff, pannebånd eller solhatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå