Gå til innhold

Smertestillende under fødsel, hva anbefales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med smertestillende under fødsel men vet nå hva jeg går til og tror kansje jeg kunne tenke meg å prøve det denne gangen. Hvilken type anbefales? Jeg vil i grunn bli minst mulig påvirket men kunne godt tenke meg smertelindring nedentil akkurat da hodet er på vei ut og man venter på den siste rien :) det er nemlig det jeg husker som var det vondeste med hele fødselen, og det er kun snakk om et minutt eller noe med smerte som skal lindres..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde akupunktur, saltvannspapler (eller hva det heter) og lystgass. Det eneste som hjalp for meg var lystgassen men ikke på smertene, følte jeg fikk puste bedre. Denne gang skal jeg gå for epidural, hadde en smertefull fødsel sist som endte med vakuum og tanken på det frister ikke igjen så håper epiduralen kan gjøre så jeg får en bedre fødselsopplevelse :)

Skrevet

Her funka lystgass så det hylte etter.

Jordmor hjalp meg så jeg pusta når jeg skulle, og gud bedre..!

Jeg klarte ikke puste i den under siste pressri, så sånn sett hjalp den ikke noe.

Snakk med jordmoren din, og forklar at du vil være "tilstede" under fødselen, men fremdeles slippe den verste smerten i det hodet fødes.. :)

Skrevet

I følge min kjære sster; morfin og lystgass :)

Skrevet

de hadde ikke lystgass på ahus når jeg skulle ha 1.mann men nå som de har bygget nytt håper jeg de har fått det igjen. noen som vet?

Skrevet

Fødte på ahus selv for 7 dager siden, fikk steriltvanns greier i ryggen og lystgass og en morfin sprøyte... Lystgassen er definitivt å anbefale:) den hjelper deg med å puste, fokusere litt anderledes og du blir litt fjern.. Helt herlig:) mange sier den ikke funker men tror mange ikke prøver den lenge nok, for det tar litt tid før den funker på kroppen så gi den en sjanse er mitt råd så kanskje du blir positivt overrasket:) lykke til:)

Skrevet

Første gang så hadde jeg epidural,men den skrur de av når pressriene kommer,så det hjalp ikke da.

Andre gangen funka lystgassen og det var vel det eneste jeg trengte da. Det og en varm rispose på magen.

Nå denne gangen vil ikke jeg ha epidural,men ser ut til at jeg må siden tv1 ligger i sete.. Bah..

Skrevet

Med førstemann fikk jeg epidural å det var fantastisk!!! =)

med andremann rakk jeg det ikke desverre, men brukte lystgass og det hjalp det også altså!! =)

Noen annet har jeg ikke prøvd, men har hørt at saltvannspapler skal funke, men svir noe jævli!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...