Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #1 Del Skrevet 24. april 2011 Min første kjæreste var notorisk utro (ligger 15 år tilbake i tid), noe som har gjort at jeg årlig har sjekket meg for kjønnsykdommer når jeg har vært sexuelt aktiv. Har aldri hatt noe, alt har vært bra, helt til jeg traff en ny mann for ca 6 år siden. Vi var i et 4årig langt forhold, og 2-3 år ut i forholdet, oppdaget legen at han hadde smittet meg med HPV (to hissige varianter). Viruset førte til grove celleforandringer, i livmorhalsen var det kommet så langt som til stadium 3, altså siste trinn før kreft. Livmorhalsen måtte "beskjæres", har gått fint etter det heldigvis. Konfronterte exen med viruset, sa jeg mistenkte at han hadde hatt sex med andre, noe han nektet for. But come on, jeg er ikke dum, var mange indisier som tilsa at han var utro. Jeg gikk fra han for ca 1,5 år siden (tilliten var borte), og vi skulle flytte hvert til vårt. Da jeg var nede i kjellerboden for å pakke ting ned i esker, kom han inn og presset meg ned på gulvet, rev av meg tøyet og voldtok meg. Dette skjedde også en gang i mitt nye hjem, men etter det kuttet vi kontakten helt. Husker jeg gråt og sa han skulle la være, men var satt ut av hele situasjonen og kunne sikkert gjort enda mer motstand. Prøvde å si til meg selv at jeg hadde vært gjennom det før, hadde tross alt hatt sex med han mange ganger før, at det ikke var så ille og at det snart var over. Etter at han gikk ut, lå jeg og grein i over en time. Følte meg brukt og sveket, og følte han var en annen enn han hadde gitt seg ut for å være i hele forholdet. Få dager etterpå begynte jeg å klø nedentil. Jeg fikk sår over deler av underlivet, gikk til legen, og fikk bekreftet at jeg hadde herpes 1. Legen sa at det var mye mildere enn herpes 2, og at mange aldri hadde utbrudd igjen. Fortalte hverken legen eller noen av mine nærmeste om årsaken til sykdommen, men konfronterte exen med det. I og med at vi formelt sett hadde gått fra hverandre, hadde jeg jo ingen rett til å få vite om han lå rundt forbi, men bad han om å være ærlig. Han nektet selvfølgelig, men fikk i ettertid vite at han hadde hatt sex med en tenåring som var litt løs på tråden.Jeg har ikke hatt utbrudd siden, og hadde på en måte fortrengt hele greia helt til nå. Min nåværende kjæreste er en helt utrolig mann og vi venter barn sammen. Han er mer enn jeg noensinne har våget å tro at kan finnes der ute. For første gang i livet, kan jeg bruke ordet elsker om en mann. Jeg har vært litt øm i vaginaåpningen de siste dagene, og har tenkt at det er "soppsesong". Men i går kveld sa han at han hadde et lite sår helt ytterst på penis, og da grep panikken meg. Hva hvis jeg uten å vite det har et utbrudd og har smittet han? Er en utrolig vond følelse, klarte knapt å sove i natt og tårene bare renner. Aner ikke hvordan jeg skal få sagt til han at jeg har hatt et utbrudd før, at jeg kanskje har smittet han med noe. Burde fortalt han før vi ble sammen at jeg har smitten i meg, men jeg har så vansker med å være åpen om ting knyttet til sex. Ting var fortrengt i begynnelsen, og da jeg etterhvert tenkte på det, føltes det for sent å si noe. Slo meg liksom til ro med at jeg neppe ville bli noe plaget av det, at det var en mild variant og at det ville være rart å si det etter at vi var blitt et par. Tom for ord nå egentlig, godt å bare få det ut til noen, selv om jeg ikke vet hvem som leser dette. Vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an, vet jeg bør si noe, men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Føler jeg har sviktet mannen jeg elsker, og det har jeg jo. Beklager et litt rotete innlegg, takk til dere som har tatt dere tid til å lese det. Forstår dere som dømmer meg, og takker dere som kommer med råd eller deler gode opplevelser knyttet til å fortelle deres utkårede om problematikken. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143163825-herpes-etter-voldtekt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #2 Del Skrevet 24. april 2011 hei. en utrolig trist historie du har på skuldrene, men nå er det bare å se fremover på alt det fine:) jeg syntes du skal si det til han, mannfolk tar slikt bedre enn man trur. fortell hvor lei deg du er og hva du føler så vil han nok forstå ønsker deg lykke til og skriv gjerne om hvordan det går:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143163825-herpes-etter-voldtekt-langt/#findComment-143164708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2011 #3 Del Skrevet 26. april 2011 Tusen takk for svar. Klarte aldri å finne ordene, så jeg lot han rett og slett lese innlegget mitt her. Han tok det veldig fint, sa at han virkelig ikke brydde seg noe om det og at han syntes det var vondt at jeg hadde gått og tenkt på det så lenge, bekymret meg unødig. Jeg er så takknemlig for å ha en så flott mann i livet mitt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143163825-herpes-etter-voldtekt-langt/#findComment-143171155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #4 Del Skrevet 19. september 2011 Dette svaret kommer litt sent (har nettopp blitt medlem), men jeg hadde lyst til å kommentere innlegget ditt. Det å ha kjønnssykdommer er så utrolig mye mer vanlig enn det folk tror. Det er bare så dumt at det er så mye tabu rundt det. Jeg fikk påvist herpes type 2 for noen år siden og trodde verden skulle rase sammen rundt meg. Hadde så mange tanker om hva evt framtidige menn skulle si om meg, og jeg var SIKKER på at jeg aldri kom til å få noen kjæreste igjen. Det gjorde det heller ikke bedre at jeg jevnlig hadde utbrudd og masse vondt. Egentlig den dag i dag har jeg problem med å akseptere at jeg har smitten for den volder meg så mye problemer. Men nå er jeg nygift og vi venter vårt første barn sammen og mannen min tar det helt med ro. Er egentlig jeg som er den mest engstelige av oss for jeg vil jo selvfølgelig ikke smitte han. Det vil nok ikke han heller når han ser så mye problemer jeg har, men han sier at skjer det så skjer det.. "sammen i gode og onde dager" som de sier Men lett er det ikke. Etter at jeg ble gravid har jeg hatt nonstop utbrudd, så det blir lite med kosing her i gården... men igjen, så tror jeg at det er jeg som bekymrer meg mest. Det jeg egentlig ville si er at INGEN har rett til å dømme deg. INGEN! og det må du bare tro på. Det er faktisk så mange som over 30% av den norske voksne befolkinga som har herpes 1 eller 2 og mange har den uten at de vet det for alle har ikke utbrudd, men er fremdeles smittebærer. Og det er bare herpes. Tenk så mange smittebærere det finst av alle slags kjønnssykdommer der ute. Så vi er definitivt ikke alene Håper du synst svaret var ok å lese Har dere fått babyen foresten? Klem klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143163825-herpes-etter-voldtekt-langt/#findComment-143591899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #5 Del Skrevet 4. mai 2012 Det kan jo hende at han er sår pga at du har soppnfeksjon. Det kan være at mannen kan reagere litt etter sex dersom dama ha sopp. Har erfart det selv en gang! Håper du finner ut av det og at du snart blir kvitt dine plager, stakkars deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143163825-herpes-etter-voldtekt-langt/#findComment-144208361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå