kinaputten Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 har fått seriøstmindre melk og det selv om mini ammer i vei. Særlig ene puppen som er tom og natta er værst. Han er jo bare 6 mnd og trenger jo melk, men vil ikke ha mme. Spytter det ut og brekker seg. Han spiser grøt laget av ca 50 ml vann 2 ganger om dagen. Noen med erfaringer?
indigo25 Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Du kan jo lage grøten på mme.. ellers er det vel bare å fortsette å la han suge, kanskje kommer melken strømmende tilbake? Har også følelsen av at jeg har hatt mindre melk siste uka, men tror det er stresset med påsketur og godterier istedet for mat som har gjort det slik. Når vi kom hjem fra påsketur og lillegutt fikk mer ro til å suge kom melken tilbake:)
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Be legen om resept på sytoconin (husker ikke helt om det er riktig skrivemåte) Det er en nesespray til ammende, åpner kanalene mer og får melka til å stå i taket!!! Den er gull... Nå ble min baby mme baby for 2 døgn siden da, men jeg fikk testet den ut og jommen sa jeg overflod!
*smula* Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Vil han ikke ha mme, eller vil han ikke ha flaske? Du kan prøve ulike typer mme, de smaker litt forskjellig.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Hmmm.. Vanskelig det der. Om du får evnt pumpet ut litt så kan det lønne seg og blande litt i mme sånn at det smaker litt mm? Har iallefall hørt om noen som har blandet ut litt mm i mme og gradvis tatt mindre og mindre mm i mme. Men er kanskje ikke så lett når det liksom er mm som minsker. Håper det går seg til og at han tar mme. Hva med og evnt blande ett par ts grøt som han liker i mme (velling)? Og gradvis ta mindre av grøt i og tilslutt kun mme? Eneste tipset jeg kan komme på. Kanskje det går med litt sviskesaft blandet i? Huff,uansett lykke til og fortell om noe funker så kan jeg evnt også få tips da jenta mi ikke tar mme. Men har nok mm enn så lenge,men greit om de også tar mme tilfelle det skulle vært noe spes:) Lykke til!
kinaputten Skrevet 24. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2011 takk for svar jenter Grøten inneholder mme og ellers så blander jeg mme i grønnsaksmosen. Men da er liksom smaken maskert og han merker det ikke. Han tar flaske hvis det er den riktige flasken med den riktige smokken osv, nåde meg om det ikke er den riktige Mme spytter han ut og jeg har prøvd mange forskjellige merker. Det med nesesprayen høres bra ut, lurer på om de har sånt her i spania da, tror ikke de ammer så lenge her at det blir et problem for dem :/ Ellers så har jeg hivd innpå med ammete idag og håper det hjelper, får hvertfall løpt på do i det minste. Og så får jeg vel bare fortsette med å lure i han mme i mos
2010 Mammaen Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Hei! jeg pumpet meg og ga en blanding av mme og mm og da tok gutten min det. Kanskje du kan prøve det og få i han litt mer? Da kan kanskje produksjonen øke også? Da jeg sluttet helt med amming og gikk over til ren mme tok det 1 måned før gutten vår vente seg til det og drakk en hel flaske.... Ellers kan du kanskje prøve å gi litt større porsjon grøt i tilvenningsfasen for å sikre at han får i seg nok kalsium? Det er vel vanlig med grøt av 1 dl vann per porsjon når de er 6 mnd? Eller kanskje han ikke vil ha mer? Lykke til! Det ordner seg nok om ikke lenge :-)
enits40 Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Mindre melk her også etter innføringen av fast føde. Han spiser nå 2 grøtmåltider om dagen. Men kanskje det rett og slett er naturlig at det blir litt mindre melk da?? At det blir mer som drikke (og ikke som mat, hvis du skjønner)? Jeg ammer fortsatt ca. hver tredje time døgnet rundt, men merker likevel stor forskjell fra tidligere. Bleiene er ikke like tunge som før heller. Min er litt over 5 mnd...Nå tenker jeg å vente litt med innføring av middag, ellers blir det vel enda mindre melk...
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 De burde jo ha det i Spania også for det er jo ikke bare for de som ammer lenge, jeg fikk det for jeg hadde så mye melk at jeg ikke fikk tømt meg og det resulterte i tilstoppede melkeganger mini min blir 7 uker i morgen bare.. Så er like bra for de med lite melk og de med "for mye" =) Håper du får tak i den den er gull, be eventuelt noen sende ned til deg av familie eller venner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå