trippeltopp Skrevet 24. april 2011 #1 Del Skrevet 24. april 2011 Nå går jeg snart ut av mitt gode skinn. I tre uker nå har vår normalt sett blide, gode og morsomme treåring vært det jeg vil kalle et lite monster...! Han som normalt hører når han får tilsnakk for noe, blir helt krakilsk om han nå får et "nei". Da begynner han straks med trusler som "da blir jeg sint på deg!" og "da kaster jeg denne på deg" eller truer med å ødelegge noe i umiddelbar nærhet. Han slår etter oss, kaster leker på oss og blir til tider skikkelig sinna. Det er likevel ikke alltid jeg føler at han er oppriktig sint, for blikket hans er mer av typen "nå skal jeg vise deg at jeg også kan bestemme!" Blir helt tullete!! Vi har forsøkt ulike metoder - forhandlinger kuttet vi blankt, for det var nytteløst. Vi har forsøkt å belønne god oppførsel med skryt og "småting", og vi har forsøkt å heve stemmen og gjøre oss strenge... vi har forsøkt å vise ham ekstra omsorg og gi ham en klem istedenfor kjeft når han er på sitt verste, og da roer han seg...men det hjelper så lite når han bare en halvtime senere er i gang igjen. Hver dag vi har planlagt å gjøre noe morsomt sammen som en familie, ender det i skrik og hyl og tårer...og det er så enormt slitsomt og demotiverende!! Jeg er ikke akkurat den mest tålmodige om dagen heller, og får virkelig kjørt meg...... Grrrrr.....! Gode råd tas imot med STOOOOOR takk!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143163700-trassdrit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå