Gå til innhold

Kan vi prøve og holde dette " rent" ingen anngrep forsvar osv? Bruker du teppe forran vognen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere som tror at det lufter med hullene teppet.. Det stemmer jo ikke. Hullene er med på å isolere, sånn at det blir enda varmere... Prøvd helsetrøye noen gang. Mye varmere det enn med hel t-skjorte..

Nei. (Forresten et untak - i "brattbakken" som jeg uansett må opp når jeg skal trille så har jeg dekket litt med helseteppe pga sol (to - tre minutter), er vondt å dra vogna opp der)

Ord i hermetegn har ingen sammenheng med ironi. I denne sammenheng rent i overført betydning altså ikke skittkasting. Hadde ingen problemer med å "ta" den:) Bruker ikke og har aldri brukt teppe på vognen:)

Min svigermor mente at:

-Vi skulle starte med grøt når baby var ca 2-4uker fordi hun syns babyen vokste så fort. Hun mente grøt kunne hjelpe henne å vokse mer gjevnt....

-At jeg kunne pumpe meg slik at hun kunne hente baby når hun ville (dette var tom før vi kom fra sykehuset). Men jeg pumpa meg aldri, for jeg fikk det ikke til. Og da var jeg jo slem...

-Ungen skulle ligge på siden (eller magen) og at det var anbefalt når hennes var små og det var uansett bare en motegreie for om 10år ville dem sikkert forandre på det uansett.

-Amming skulle man slutte med så fort som mulig etter 6mnd, for så store unger skulle ikke ha mm....

-Ellers så er hun sint for at hun ikke får bestemme det hun vil over sine barnebarn...og at alle ikke gjør akkurat som hun gjorde. At verden har kommet videre har hun ingen tanker eller forståelse for. Så der har du den:) Ikke hør på dem, de hadde barn for x antall år siden, ting er kommet videre og nå vet vi bedre og kan vi bedre om slike ting....

Og for de som sier: Det ble jo folk av oss også så vil jeg si det at: Ja, det ble det men man må ikke glemme alle som man mistet på veien hit..

Annonse

Ja, jeg henger teppe foran vognen. Det er ofte veldig kaldt her vi bor, og også en del vind. Henger foran et teppe, så myggnetting (så jeg slipper å bekymre meg over de j@%@@ kattene rundt her!) og poden er ikke for varm eller klam når han våkner opp. Vinden blåser tvers gjennom vognen.

Om det ikke er kaldt eller vind, henger jeg selvfølgelig ingen teppe over.

Håper du tuller, 11.34??

Hva med å kle ungen godt, la babyen din få frisk luft og henge kun myggnetting foran?

Frisk luft er ikke farlig......men dårlig luft er!!

Huff,,,,teppe, så myggnetting over. TEnk så dårlig luft for ungen din...prøv selv!!

Har gjort det litt ved sterk vind/sol,men da hullete helseteppe og ikke dekke hele åpningen. Kun på turer da,barna mine har ikke sovet ute i vogn.

Ser de gjør det i barnehagen vår, det liker jeg dårlig.

Normalt ikke, men gjør det hvis det er sterk sol og hun skal sove (sovner ikke uten at vi triller). Tar det vekk når hun har sovnet og jeg kan sette vogna i skyggen eller snu den vekk fra sola.

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Til 10. 44.

Jeg vet ikke hva som gjør den bedre, men er vel noe med at et helseteppe slipper de varme strålene inn, men nettingen er beskyttet mot stråling så de kommer ikke inn i utgangspunktet. er min eneste logiske teori.

jepp er den jeg har. den er helt GULL!

anbefaler den, stakk hode inn der i starten med jevne mellomrom og der er det svalt og deilig!

:) løp å kjøp!

Annonse

Jobber i barnehage og der bruker vi teppe foran vognen. Dette er tepper foreldrene har med til barna og de vet hva teppene brukes til. Når barna har sovnet pleier jeg å ta ned teppet på noen av dem, de som har store tepper og slik.

Vognen er veldig luftig! Det blåser rett igjennom på sidene. Som jeg sa, det er verken klamt, varmt eller dårlig luft for poden. Pleddet er for å skjerme av noe av den kalde vinden. Dette er ikke ubehagelig for poden.

Hilsen anonym 11.34.

Gi meg en link som viser til forskning som sier at dette er livsfarlig, som jeg har inntrykk av at dere synes det er!

Herre min hatt, her er det mange småhysteriske kvinnemennesker!!

Hehe. Som jeg tenkte. Ingen forskning på dette feltet, men det er en ANBEFALING i fra helsedirektoratet om det ikke er god nok gjennom lufting. Som jeg skrev i mitt innlegg over at min vogn har god utluftning, ser jeg ikke noe problem med dette, spesielt ikke pga alle vinden som fyker igjennom! :)

Anonym .....:34

Jeg må innrømme jeg forstår ikke tankegangen din. Hvorfor ta sjansen? Bare sånn for å bevise at det går bra eller? Jeg har aldri forstått helt den greia med å ta sjanser og unødvendige risikoer på vegner av barna. Men det er meg.

Kan jeg bare spørre hva skjer om du plutselig (gud forby) finner barnet ditt dødt i vogna og du hadde vognteppe? Ville du da klart å leve med deg selv? Jeg sier ikke dette for at du skal angripe eller noe som helst, selvom jeg antar du ikke klarer å svare på dette spørsmålet.

JEG vet at jeg aldri i verden hadde klart å levd med meg selv om det var meg. At jeg kaaanskje hadde forårsaket mitt eget barns død. Så da er det bedre å ikke ta sjansen. I mitt hode.

Hehe. Jeg forstår ikke helt tankegangen din, anonym 18:29..

Kjører du bil med barna dine? Hvis du gjør det, så synes jeg ikke du skal snakke så mye om dette. Det er MYE mer uttrygt det! Hvor mange barn har dødd i trafikkulykke i løpet av ett år? Hvor mange barn har dødd etter å ha sovet i vognen med et helseteppe over seg i løpet av ett år?

Jeg har jobbet på akuttmottaket i Bergen i x-antall år, og ALDRI fått inn krybbedød pga teppe over vogn. Derimot barn som er alvorlige skadet pga bilkjøring, ja, der kan vi snakke.

Men, når noen velger å bruke teppe over vognen hvis det er sur og kald vind, og vognen i tillegg har god lufting, ja da, vær så god :-) Ser ingen grunn til å være hysterisk av den grunn. MEN: det er en helt annen sak om det er varmt og klamt!

Hilsen anonym 11:34

Da må du jo se på hva som må til her. Forebygging!

Vi prøver å forebygge dødsfall i trafikken, med bedre sikring og bedre biler. Det er også maaange flere barn som kjører bil enn det som trilles i vogn med teppe foran.

Vi prøver å forebygge dødsfall i vogn, ved å fortelle om risikoen det er å ha et teppe foran åpningen på vogna.

Kanskje har du ikke fått inn noen tilfeller av krybbedød i vogn fordi det har blitt mer og mer vanlig med teppe foran åpningen de siste årene?

(det er iallefall det helsesøster informerte om i 2010, ikke i 2008)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...