Gå til innhold

Kan vi prøve og holde dette " rent" ingen anngrep forsvar osv? Bruker du teppe forran vognen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det gjør jeg ikke. Kan hende jeg bruker en gulpeklut for å skjerme for den værste solen når vi er ute på tur, og han skal sove. Men det dekker bare toppen av åpningen :o)

Annonse

niks....kan ha solskjermen litt nede slik at det blir mørkere når hun skal sove, men tar den opp når hun er sovna, solskjermen er ikke stor altså, også er det fullt av små hull i den så man kan jo egentlig bare ha den nede...

Ja det gjør jeg. Bretter det dobbelt og henger det øverst i åpningen bare for å skjerme for verste lyset, åping nede da. Dekker ca halve åpningen, har simo vogn da så åpningen er relaitvt stor.

Nei, det har jeg aldri gjort med noen av barna mine... Skjønner egentlig ikke poenget? Hvis ungen får sollys rett inni vogna så kan man vel snu vogna? Hvis ungen må ha det mørk for å sove så er det rart at de aller fleste sover i bil -gjerne med sola rett i fleisen...

HI, du vet kanskje ikke at ved å sette ordet rent inn mellom to " sier du da ordet med ironi? Så det du nå ber om er at alle skal slenge dritt om temaet hvis de vil.

Annonse

Ja, men har ei quinnyvogn som er mer eller mindre åpen hele veien rundt, så der trekker det fra alle kanter. Og bare mens 1-åringen sovner så hun ikke skal bli så opptatt av alt hun ser. Når hun har sovna tar jeg det bort igjen.

Nei, ikke sånn normalt sett, men har vært noen få unntak. Jeg hadde en periode i fjor da jeg måtte gå for å hente i barnehagen. Barna var da 1 år og 2,5 år, og vi måtte gå 3 km i raskt tempo for å hente på SFO i tide. Da var jeg helt avhengig av å ha vognen en retning, og ståbrett på den til 2 åringen. Og jeg skulle likt å se den som hadde klart å snu vognen med ståbrett og alt og trekke den etter seg en hel km i oppoverbakke, i raskt tempo. Da hang jeg et helseteppe på ene halvdelen av åpningen for å skjerme 1 åringen litt fra den verste solen. Var jo fortsatt mye luft inn, men joda, teppet hang der.

Jeg hadde en tynn hvit duk over når minste var spedbarn.Det er ikke mulig på verandaen min å snu vogna,og på den andre siden var det veldig kaldt i skyggen+ at jeg ikke hørte henne. Bandt duken fast slik at den bare skugget og ikke dekte åpningen.

Barnehagen derimot dekker åpningen med helseteppe eller dyne

Jeg la en gang et hvitt helseteppe løst over sportvognen da jeg var ute og trillet en fin vårdag, målet var å få den lille halvannetåringen min til å sove, men hun skulle jo se på alt, så løsningen var å ha teppet over, noe som funket veldig greit. Ser ikke problemet med at jeg gjorde det.

Ser ikke problemet? Nei, det var jo ikke du som måtte puste i den varme dårlige luften inni der....!

Har aldri hengt teppe foran åpningen, de selger jo solskjermer i hver eneste utstyrsbutikk, ikke koster de mye heller. Blir som en skyggelue på kalesjen og ungen får både luft og skygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...