Ønskebaby08*12 Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Hvordan går det med prøvingen? Hvor lenge har dere prøvd? Vi prøver iherdig på nr 2 nå. Krysser fingrene for at det ikke går så alt for lang tid... jeg kunne godt tenkt meg at det ikke blir så veldig mange års forskjell på nr 1 og 2. Nå ser det ut som at det faktisk blir noen år da. Jenta er 2,5 år nå, så hun vil ihvertfall være gått over 3 år, om ikke nærmere 4 før nestemann kommer... Hvor stor forskjell blir det på deres barn?
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Jeg hører til 1. trimester, men titter innom her iblant likevel. Testet positivt 8. april, så er akkurat blitt gravid med nr 2. Eldstemann fyller 6 år i sommer, så han er 6,5 år når lillebror/lillesøster kommer til verden. Det optimale for meg hadde vært å få nr 2 når eldstemann var fyllt 4 år, men nå passet det ikke å få et barn til før nå. Egentlig kunne jeg tenkt meg å ventet enda lenger, men vi fant ut at nå må vi bare hoppe i det eller så blir det aldri. Hehe... Vi gleder oss veldig da! Sluttet på prevansjon i oktober, så nå var det på tide at det klaffet syns jeg. Håper dere er heldige og at det klaffer fort! Lykke til!
lida74 -G10-spire- 24.01.12 Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Hei. Prøver også på nr 2. Har el rundt 2. mai, og det blir første forsøk på nr. 2. Hvis det lykkes, blir det 15 mnd mellom nr.1 og nr. 2. Jeg har alltid ønsket å få barna tett.
Mammapudding Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Vi prøver på nr.2 Begynte å prøve i november, tok en pause i februar og mars og nå skal vi prøve i april og kanskje mai. Skal ha mensen i morgen, men håper ikke den kommer da Har ei datter på 3,5 år, så hun vil jo være 4 år når babyen kommer:)
Noah 08. Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Vi skal prøve aktivt fra slutten av mai(venter til over ikm ca. 22 mai),men vært uten prevansjon siden sept. 2010 for å få kroppen i gang igjen. Fikk påvist pcos i jan.2011(mild versjon) så håper det ikke tar for lang tid når vi først går inn får en spire <3 Gleder meg til å telle dager å tolke graviditetstegn Har en gullgutt på 3 år fra før,så rundt 4 år blir fin aldersforskjell syns jeg :-)
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Vi startet prøvingen på nr 2 rett etter jul. Brukte lang tid på førstemann, så forventer at det dessverre tar litt tid denne gangen også. Førstemann er nå 1,5 år, og håper det ikke går altfor lang tid før det klaffer.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Vi prøver også på nr. 2. Har prøvd siden like over jul, og førstemann er straks 17 mnd. Tviler på at det klaffer riktig enda (med nr. 1 tok det 5 år), men håper jo selvsagt at det blir reaultat raskt. Tror jeg har EL i dag eller i morgen, og denne pp jobber vi virkelig for det, hehe. Vår, sol og påskefri er fine ingredienser for litt ekstra sengekos :-)
lisamoll Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Venter på nr. 2 her også. Har prøvd i snart ett år, med minst én (antakelig 2) SA (den siste gangen rakk jeg ikke å teste meg positivt, så det var veldig tidlig). Det tok 9-10 måneder å bli gravid med nummer 1, og jeg hadde håpet på at det skulle bli 3 års mellomrom, men nå ser det altså ut til å bli 4. Hvis vi er så heldige å bli gravid i løpet av våren/sommeren.
Trultetryne Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 Vi prøver på nr 2 vi også. Vi har prøvd sånn delvis siden jul, men skal starte skikkelig nå neste prøveperiode. Syklusene mine er litt på bærtur etter forrige fødsel enda, men det begynner å komme seg. Jeg skal bestille el-tester nå, og bruke neste pp tenkte jeg. Jeg fikk tr i går, så her blir prøving om ca 2 uker Vi har ei jente født i november 09 fra før, og jeg hadde håpet på maks 2 år mellom dem, men det gikk ikke Håper det ikke tar altfor lang tid før spiren sitter. Og satser på vårbaby 2012!
Ønskebaby08*12 Skrevet 24. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. april 2011 Spent på hvor lang tid det tar med nr 2 vi også.. Syklusene er helt på villspor etter førstemann fremdeles, og det er 2,5 år siden fødsel.. Nå ammet jeg i 16 mnd og fikk ikke mensen igjen før etter jeg sluttet å amme helt. Jenta vår er ikke planlagt, men vi regner med at vi brukte et par mnd på henne. Jeg brukte sånn babycomp, men så måtte den på reprasjon. Mens den var borte ble jeg gravid... ( sånn kan det gå ) Håper ihvertfall at vi greier å få neste i løpet av 2012
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 24. april 2011 #11 Skrevet 24. april 2011 Er nettopp begynt prøvingen med nr 2:) Har ei jente født i november -09 fra før. Ble da gravid på første pp etter pilleslutt, håper vi er heldige å slipper så lang prøvetid denne gangen heller! Slutter på p-pillene i slutten av forrige mnd, hadde "mensen" etter det, og sitter nå og kjenner på mensenverk. Er bare på dag 23 så er litt tidlig, har vanligvis sykluser rundt 30 dager. Men kan vel klusse litt i begynnelsen:) Tror denne pp er "ødelagt", da mannen var bortreist fra dag 10 til 16 i syklusen og da regner jeg med at jeg hadde el. Håpet på senere el en vanlug og at det da klaffet på dag 17, men siden jeg sitter her med mensmurringer på dag 23 så ser det ikke lyst ut. Men da prøver vi neste måned! Får håpe at 2012 blir året for oss alle!
guggu Skrevet 24. april 2011 #12 Skrevet 24. april 2011 Vi har vel egentlig prøvd på nr 2 siden frøkna var 6mnd. Keisersnitt på nr 1 så da måtte vi bare vente. Snuppa var født i jan 10 men ammer ennå og har ikke fått mensen tilbake så det er vel ikke så veldig hard prøving for å si det slik. Brukte 5 år på nr 1 så vi venter ikke lengre enn vi må (men er veldig i tvil med ammingen- hadde jeg vist at vi fikk en til så hadde jeg sluttet å amme, men om det ikke kommer flere kommer jeg nok til å angre for vi stortrives med ammingen) Men jeg krysser fingre for oss alle
Jente09&Jente12:) Skrevet 24. april 2011 #13 Skrevet 24. april 2011 Vi prøver også på nr2:o). Ble gravid i des10 men hadde en Sa/Ma i mars11 så nå er vi i full gang å prøver igjen!. Har en jente født i feb09 som vil så gjerne ha en søster eller bror å leke med:). Visst vi får det til nå så blir det 3 år i mellom dem og det syntes jeg er kjempe kjekt ;o).
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 25. april 2011 #14 Skrevet 25. april 2011 Det gikk fort, jeg er gravid!! Tok en test idag mest for "moro" skyld, og den var positiv (alle tre faktisk;) )! Har følt meg litt rar et par dager, og når jeg begynte å blø i tannkjøttet da jeg pusset tennene idag begynte jeg å lure. Var slik forrige graviditet også. Har ikke peiling på når det kan ha klaffet,men tror det må ha vært 17.april, og jeg trodde ikke ikm var før 30.april, så da er jeg bare 3+1. Men synes det er litt merkelig, for testene ble raskt positive, og det var ikke morgenurin.. Hadde riktignok spart oppnoen timer Håper spira klorer seg fast, og håper å se flere av dere inne på 1.tri snart!
Underveis --> Skrevet 25. april 2011 #15 Skrevet 25. april 2011 Har en gutt født i mars 2009 og prøver nå på nr 2. Er i pp 5, mens spiralen ble tatt ut tidlig i fjor høst. Bruker CB sin fertilitetsmonitor og er forsiktig optimist for denne pp'en. Har eggløsning i dag og forholdene burde ligge godt til rette, men selv da er det vel bare 50% sjanse ;-) Det blir, dersom jeg skulle bli gravid nå, være knapt 3 år imellom de to. Skulle nok helst hatt de litt tettere, men slik ble det altså ikke.
ninini Skrevet 2. mai 2011 #16 Skrevet 2. mai 2011 vi prøver på nr 2. har en gutt på 3,5 år.. vi ville ike ha 2 tette vi da.. jeg har heller ikke følt meg helt klar før nå. skulle hatt mensen for et par dager siden, så kanskje det blir januarbaby på oss bør vel ta en test snart, men er litt redd jeg blir skuffet om den er negativ. kjempeømme bryster.. skulle liksom ikke tenke så mye på det og ta ting med ro.. men man blir jo litt gira )
mummitrollet <3 Skrevet 2. mai 2011 #17 Skrevet 2. mai 2011 prøver og prøver du... Vi har en liten frøken på 2 måneder og hadde bestemt oss for at vi ville ha to tette så vi skulle starte prøvingen når frøkna fylte 1 år. Men har en grusom sterk mistanke om at vi kanskje har plantet et frø allerede. Skal teste i slutten av uka hvis jeg ikke har fått mensen. VIl ikke være gravid, men vet jeg kommer til å bli skuffet hvis testen er negativ. Er litt blanda følelser.
rose 85 Skrevet 3. mai 2011 #18 Skrevet 3. mai 2011 Etter en SA i januar, så har vi bestemt oss for å prøve igjen.. Har ei jente som er født juli 09, så hun blir trolig 3 år til hun får søsken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå