Gå til innhold

Håper noen kjenner seg igjen her og har noen råd, eller tips :)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bekkenløsning sist sv.skap også, men det er så lenge siden at jeg ikke helt husker hvor smerten satt osv.

Denne gangen har jeg ekstremt vondt i beina. Utsiden av låra og nedover. Litt på innsiden, men ikke i nærheten av den smerten jeg har ellers. Helt forferdelig. Å gå, eller reise seg er jo et mareritt :-/ Men jeg har ikke vondt over skambeinet som jeg ser mange andre som har bekkenløsning skriver.

Er det andre som har bekkenløsning som har vondt på utsiden av lårene/ beina, fra rumpa og ned? Har ikke lest noen andre som har dette problemet og begynner snart og lure på om det er noe annet som feiler meg?

Fortsetter under...

Det er normalt å ha smerter som stråler fra rumpa og ned i lårene, smerter i lysken og smerter i symfysen, smerter under korsryggen/v halebinet osv osv. Jeg er en av de "heldige" som har de alle.

Få henvisning til fysio fra legen din - og kom deg til behandling snarest. Det er mitt beste tips! :)

ja, jeg har vært plaget med ilinger fra rumpeballen og ned i foten. Sv.skapsisjas kalte de det ;) Men dette er en helt annen smerte. Kjennes ut som jeg er helt sinnsykt støl for å si det sånn. I beina liksom. Jeg har vært i kontakt med legen og skal få henvisning på Tirsdag, så håper det blir mye bedre da :)

Ja, det er den støle smerten som kommer i tillegg. Jeg har det hele tiden. Ofte så prøver bekkenet å kompensere for ustabiliteten, så en blir ganske stiv i muskulaturen rundt også.

Kan være bl der du får "falsk isjas" smerter, dette pga musklene presser på isjasnerven. Meeen, lykke til hos fysio, bra du får henvisning og får tips fra profesjonelle. Håper ikke du har bekkenløsning!

• 3 uker senere...

Eg kjenner meg igjen men du har mest sannsynlig bekken låsning. Mange legan sier det er bekken løsning alle plager en har med bekkenet.

Eg har hatt det omtrendt samme som deg og var hos kyropraktor idag og bekkenet var låst. Fek en behandling og eg merket bedring med en gang eg reiste meg. Nå blir det neste behandling om en veke. ''

Eg har stor tru på kyropraktorer,desverre er det veldig få som går eg har det vondt uten å vite at hjelpen finnes. ps du trenger ingen henvisning og det er ikkje vondt med behandling.

lykke til

Kiropraktor hjelper kun hvis en har en låsning, hjelper ikke mot bekkenløsning. Har og hatt noen låsninger, den jeg fikk etter fødsel gikk ikke over av seg selv. Kunne ikke løfte opp høyre foten fra bakken og måtte krype i trapper. Kiro tok bort denne låsningen med få behandlinger. Men etter det så var det ikke mer han fikk til.

Anbefaler deg å gå til manuellterapeut - de kan og manipulere ledd + du får annen behandling.

Annonse

Jeg har omtrent de samme smertene som deg. Jeg har vondt innimellom over skambeinet, men ellers er det beina, rumpa og nedover lårene. Jeg har også smerter i nedre del av ryggen.

For meg høres ikke dette ut som noen bekkenLÅsning, men heller svangerskapsisjias. Dette blir som regel ikke særlig bedre utover svangerskapet, så det kan være greit å begynne behandling slik at du i alle fall får stabilisert det!

LYKKE TIL!

Vær litt forsiktig med kiropraktor... Jeg dro til kiropraktor fordi jeg "sikkert" hadde en bekkenlåsning sa de rundt meg.... Samme sa kiropraktoren.... Da han skulle løsne det fikk han ikke til,.. og kunne ikke helt skjønne hvorfor.... Jeg var deretter fullstendig sengeliggende i 2-3 dager etterpå. Og fikk etter det konstantert bekkenløsning hos fysioterapeuten.... Så vær litt forsiktig med å "styre" for mye med bekkenet før du vet helt sikkert hva det er..... Jeg slepte meg rundt på krykker i en mnd etter kiropraktorbesøk....

Ikke at det skjer med alle altså, for all del ;)

• 2 uker senere...

Jeg kjenner meg igjen! Hvordan har du det nå? Jeg mistet kontrollen nærmest over den ene foten i går. Har hatt litt vondt ei god stund, men de siste dagen har det blitt verre. Nå er smertene i hofta, bakover mot halebeinet og nedover foten når jeg bøyer meg fremover, reiser meg og setter meg ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...