Mamma til gutt og jente:) Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Er det mange som går på overtid her? Jeg er 5 dager på overtid i forhold til ul-termin, menstermin i morgen. Vært på kontroll i dag, ble litt skuffet, var nokså moden, 2 cm åpning.... Hadde håpet på litt mer, siden jeg hadde tegningsblødning på onsdag, og også litt i dag. Ble strippet, men tror ikke det setter noe i gang. Prøvde det med forrige mann 2 ganger, uten effekt:( ble da satt i gang 15 dager over... Så nå er jeg litt skuffet, håper så inderlig jeg kommer i gang av meg selv! Men er redd for å gå for lenge over og. Ny kontroll tirsdag el onsdag, med vurdering av igangsettelse.... Flere på overtid??
Mini84 Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Jeg er, dessverre, fire dager på overtid...sukk. Hadde sånn håpet at hun skulle komme nå til påske. Jeg vet ikke om jeg er moden, får be jordmor sjekke det på kontroll tirsdag. Kommer til å begynne å grine dersom jeg ikke er moden. Har så mange vondter nå at det ikke er noe annet å gjøre enn å sitte å vente. Det er jo også helt umulig å tenke på noe annet når telefonen piper i et bankende og det eneste folk spør om er om det har kommet noe baby.
bigone Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Ja desverre...3 dager over nå. Forrige gang gikk jeg 13 dager og ble satt i gang uten at kroppen var helt klar så endte med ks. Håper virkelig ikke på det igjen og skulle så ønske det startet av seg selv. Men har ikke så mye tegn, hatt kynnere i snart 3 uker nå og slimproppen har gått, men skjer ikke mer... Overtidskontroll på torsdag, men har lyst å be om en allerede tirsdag for å sjekke modning, Er jeg moden vil jeg settes i gang. Syns jeg vokser så mye enda. Gjør dere? Frykter stor baby. 4100kg sist...
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 23. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. april 2011 Jeg isolerer meg litt, gidder ikke snakke med så mange. Blir så lei av å høre: stakkar deg, går det bra, er du lei, et du sliten?? Ja, alt sammen, men det går jo greit. Orker ikke at folk skal synes synd i meg, værste jeg vet;) Lykke til på tirsdag, håper du er moden, og kanskje blir tøyd litt i håp om å komme i gang av deg selv!!!
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 23. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2011 Min var 4100 g sist og, denne vet jeg er mindre, har vært på vekstkontroller jevnlig, ligger 5-10% under gj.snitt, så ca 3350 til termin har jeg fått beskjed om... Men de legger jo på seg 250 g ca i uken på overtid, så kan jo bli opp mot 4 kg denne gangen og..... Håper ikke det! Føler magen har blitt spissere og står mer rett ut i det siste, men har ikke lagt på meg siste uken, så vokser vel ikke så mye nå, men babyen vokser vel uansett... Skikkelig pyton dette...
Mini84 Skrevet 23. april 2011 #6 Skrevet 23. april 2011 Men hører de på oss da, dersom man sier at man vil settes i gang? Jeg spurte legen på sykehuset da jeg var der pga plutselig høyt blodtrykk, det hørtes ikke ut som om det var snakk om å bli satt i gang før 14 dager. Jeg kjenner at jeg ikke tror jeg takler det psykisk. Det er rart, for jeg var egentlig forberedt på å gå over termin, hadde ikke trodd det var så slitsomt som jeg opplever at det er. Det hjelper jo ikke på at jeg knapt kan gå mer enn 20 meter og ikke sover, men det er mest det at jeg er redd for at noe skal skje den lille. Jeg vet jo at hun har det bra nå, og da vil jeg bare ha henne ut!
venterpåbaby Skrevet 23. april 2011 #7 Skrevet 23. april 2011 Er fire dager etter UL-termin. Ventet i 8 dager etter termin sist, så var jo litt forberedt men det er fryktelig kjedelig å gå vente sånn. Kjenner etter tegn hele tiden..
happybaby&mamma Skrevet 23. april 2011 #8 Skrevet 23. april 2011 jeg også er 5 dager på overtid, men jeg føler ikke denne babyn kommer før hun blir tvunget ut.. det er slitsomt med lite søvn, og med tanke på igangsetting, så er det like mye risiko å bli satt i gang som å måtte gå 14 dager over. og hvis man blir satt i gang 14 dager over så blir det jo enda større risiko vil jeg nå si da.. jeg skal til jordmor på onsdag, håper jeg er moden og har godt med åpning ( håper mest av alt at snuppa kommer før da selvf lykke til alle ventende, selv om det føles lenge ut, så er det fra termin max 14 dager til vi alle får se vårt lille magegull, og det går jo nedover for hver dag :) hang in there
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 24. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2011 Mini84: Jeg har denne gangen bestemt meg for å ikke gå to uker over som sist, jeg har gitt beskjed om dette to ganger, og det virker som det blir respektert... Jeg sier at det er greit å å en uke over, i håp om at det skal starte av seg selv, men jeg vil IKKE gå to. Men jeg fikk svangerskapsforgiftning på slutten sist, og derfor tror jeg de respekterer meg denne gangen... Jeg vil ikke gå så lenge at morkaken svikter før de gjør noe! Dessuten synes jeg det er helt utrolig at man som pasient ikke skal få være med på vurderingen... "alle" leger vet at det også er en psykisk belastning å gå på overtid, i tillegg til den faktiske risikoen det er... Press på jenter, ikke gå i to uker over hvis dere overhodet ikke vil det!! Masse lykke til, som hun over sier, det er uansett ikke mange dagene til vi får se vidunderbarna våre:)
Håpefull77 Skrevet 24. april 2011 #10 Skrevet 24. april 2011 Jeg er ikke så langt på overtid som resten av dere, men er 2 dager på overtid. Var sikker på at det startet i natt. Fikk noen tak i ryggen, menssmerter og nedpressfølelse. Men selvfølgelig gav det seg. Som alle andre netter... Er så lei, bekymret og sliten. Skal til jormor på tirsdag og overtdisvurdering hos legen på sykehuset på torsdag. Skal prøve å mase meg til for å bli satt i gang. Vet at det ikke er noe særlig bra og at det er risiko osv. Men jeg er så fryktelig bekymret. Dette er min 6 graviditet, mistet 5 ganger. Så håper virkelig de tar hensyn til det. Men jeg er jo ikke overtidig før 5 mai. Og alle ultralyder viser at alt står bra til med henne. Men det er jo lov å håpe. Har liksom mistet troa på at hun kommer av seg selv.
Carina har to små gull Skrevet 24. april 2011 #11 Skrevet 24. april 2011 HEisann Er "bare" to dager på overtgid jeg også, men jeg kjenner utålmodigheten begynner å komme snikende på. Har bare lyst å komme igang no. Har hatt sinnsyke mye kynnere siden onsdag, mens smerter, stikkninger som er utrolig ubehagelig. Og i tillegg en baby som er i full turbo natta lang slik at jeg ikke får sove. Så nå begynner hjeg å føle meg sliten. Men kjenner ikke snurten til noe rier nei... Skal til fastlegen på overtidskontroll til uka og han skal sende meg til sykehuset for vurdering. Blir vel satt igang etter neste helg. Håper virkelig det skjer før. Men har ikke sett snurten til noe blødning, slimpropp eller løs mage så blir vel å gå noen dager over til her... Så det var dagens syteinnlegg... Håper det går bra med dere og at dere har nurkene deres hos dere om ikke så lenge.
salamonster Skrevet 24. april 2011 #12 Skrevet 24. april 2011 Syker meg opp til overtid her. Termin i morgen. Trøsten får være at de sier hjernen er mer utviklet og barna blir mer oppvakte jo lenger de blir;)
Mini84 Skrevet 24. april 2011 #13 Skrevet 24. april 2011 Jeg får lese meg litt opp angående overtid så jeg har noen argumenter å komme med på samtalen på sykehuset, for jeg har helt mistet troen på at hun kommer av seg selv. Vanligvis er jeg ganske god til å stå på krava, men akkurat nå har jeg ikke energi til noe. Synes det er ganske håpløst at det skal variere så veldig etter hvem man treffer på og hvor ressurssterk man er i forhold til å faktisk bli hørt. Carina81♥fødeklar♥; her er det heller ingen slimpropp eller blødninger i sikte. Må løpe på do hver gang jeg har spist, men sånn har det vært lenge og ingenting har jo skjedd;( Masse lykke til alle sammen, vi får trøste oss med at vi tross alt har laget et koselig rede for de små (litt FOR koselig, tydeligvis:))
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 24. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 24. april 2011 Jeg tror det er mer risikabelt å gå lenge på overtid enn å bli satt i gang. Men det kommer an på hvordan man blir satt i gang da. Gikk veldig bra med meg sist, jeg var moden og 2 cm åpning. De tok vannet, jeg fikk rier etter 50 min med gåing/venting... Fikk veldig tette rier uten pause, men åpnet meg ganske raskt. Så noe risikofødsel følte jeg ikke at det ble... Men det er jo ikke alltid det går sånn da. Den graviditeten din skjønner jeg er etterlengtet, håpefull77!!! Høres foferdelig ut å miste så mange ganger.... Ønsker deg til, og håper du ikke må gå lenge over. Du har en utrolig fantastisk tid i vente:)
bigone Skrevet 24. april 2011 #15 Skrevet 24. april 2011 Hei igjen! Nok en natt uten noe tegn, men nå er det akkuratt som om det skjer noe....verker i ryggen og nedpress ihvertfall. Har ikke sovet nesten i natt for tankene vandrer og mye bekymring, Men ringer sykehuset tirsdag for kontroll/vekt/modningsjekk om det ikke har skjedd noe. Vil heller bli satt i gang nå om det er modent. Krysser fingre for at det starter selv igjen.....-4 i dag
2011mirakel Skrevet 24. april 2011 #16 Skrevet 24. april 2011 -4 jeg også i dag.. Mye stikking, og mensvondt, men sånn har det vært de siste 2-3 ukene, så vi får se.. Overtidskontroll er på onsdag på St Olavs. Der får man bestemme selv om man vil bli satt i gang etter en uke, og jeg tenker jeg vil det om det ikke skjer noe før den tid.. For meg kjennes det som en større påkjenning og bekymring og gå lengre over, enn å få hjelp til å sette det i gang. Men håper dette er natta for oss alle sammen )
babyfrøken *mamma* Skrevet 24. april 2011 #17 Skrevet 24. april 2011 5 dager over termin her... Ikke hatt noen tegn i det hele tatt før slimproppen gikk idag tidlig. Ble litt optimistisk en kort periode, betyr jo iallefall at noe skjer, men så har jeg ikke kjent noe mer, så nå er jeg ganske motløs igjen.. Ble satt igang 1 uke over UL termin og 10 dager over mens termin forrige gang, endte med hastekeisersnitt og var ingen god opplevelse. Hadde håpet så veldig å komme igang av meg selv denne gangen, men det ser ikke veldig lyst ut.. Hjelper ikke at de har estimert han til å være 21% over gjennomsnittet i størrelse heller.. Heldigvis hører jeg til St Olavs, som setter igang 1 uke over termin, for jeg synes overtid er skummelt.. Så får vi bare håpe kroppen min er litt mer moden denne gangen, så ikke det blir en sånn opplevelse som forrige gang... Lykke til alle sammen!!
Carina har to små gull Skrevet 25. april 2011 #18 Skrevet 25. april 2011 Sitter fortsatt her med magen idag jeg, 3 dager over nå. Men hadde mye ubehagelige kynnere i natt som kom med jevne mlm rom, så kanskje det er en start. Hvordan står det med dere?
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 25. april 2011 Forfatter #19 Skrevet 25. april 2011 Er nå en uke på overtid, skal på ny kontroll i morgen el onsdag og få vurdert igangsetting. Kommer til å insistere på det, tør ikke gå lenger over nå... Hadde 2 cm åpning på lørdag, håper det er økt til 3 cm innen neste kontroll. Hadde en del vonde kynnere etter stripping, håper det har bidratt til økt modning. Har absolutt ingen tro på at dette går av seg selv, jeg er innstilt på å bli satt i gang.... Er sååå klar for baby nå!!! Gleder meg til å kjenne vonde rier, så ille er det nå....
marushka Skrevet 25. april 2011 #20 Skrevet 25. april 2011 Jeg fødte en gutt i dag, 9 dager over termin. Han var 4,7 kg, men det gikk 2,5 timer fra første murring til han var ute. Og jeg er ikke en stor dame, utrolig hva som går! Helt fantastisk. Er så glad for at jeg fulgte legens anbefaling om å vente med å kreve å bli satt i gang. Med så store barn mente han at det aller mest skånsomme for kroppen var å få komme i gang selv, til tross for at ventinga har vært slitsom og til tider deprimerende. Kroppen viste seg å være til å stole på, nok en gang. Stå på jenter, snart får dere verdens herligste premie!
Mini84 Skrevet 25. april 2011 #21 Skrevet 25. april 2011 Sitter fremdeles her med magen min jeg også, dessverre... Har hatt masse kynnere de siste dagene, men uten resultater. Jeg vil så gjerne ha ordentlig vondt nå!! Skal på kontroll i morgen, håper inderlig at jeg i det minste er moden, ellers vet jeg ikke hva jeg gjør:/
2011mirakel Skrevet 25. april 2011 #22 Skrevet 25. april 2011 5 dager over nå og ser ut til at jenta fortsatt trives med å ikke komme ut.. Vel, lykke til dere! Krysser fingrene for natta som kommer!
Carina har to små gull Skrevet 25. april 2011 #23 Skrevet 25. april 2011 Håper noe er på gang nå. Har hatt regelmessige kynnere siden klokken 17 idag. Kommer hver 10 minutt og varer i 1,5 minutt, Håper de tar seg opp til rier.
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 25. april 2011 Forfatter #24 Skrevet 25. april 2011 Krysser fingrene for deg!!
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 26. april 2011 Forfatter #25 Skrevet 26. april 2011 I dag har jeg våknet med mensmurringer og etterhvert vonde kynnere:) håper det fører frem!! Men har jo sett her inne at noen har gått med dette i dagesvis.... Er møkk lei nå, 8 dager over. Får besøk av foreldrene mine til helgen, da skulle jenta mi vært 9-10 dager gammel, men sånn det ser ut nå, så er det jo ikke sikkert hun er født engang!!! Arghh........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå