Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heihei!

Hvordan går det med dere? Symptom? Lenge igjen til test-dato?

Ruger på 2 egg, og skal teste på onsdag (viss jeg tørr). Er veldig oppblåst og gått opp 3 kg på 1 uke, har mens-murringre,ømme bryst og bryst-vorter, og noen stikkninger/rare greier i magen i perioder.. Alt dette kan jo være bivirkninger, så d er jo bare max frustrerende! Går på cyclogest og klexane.Men mister troen mer og mer! Rart hvor positiv en er rett før innsetting og i starten på rugetiden, så tar liksom redselen for at det skal gå galt over hånd.. Fysj, er et hormontroll uten like!! Menmen har nå fått endel kviser, og det er jo kjempe festlig iallefall ;-) Får ta til takke med alt en kan få gratis i desse tøffe tider ;-)

God påske og lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143162588-p%C3%A5ske-rugerne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

Tida går den riktige veien ;) og varme ute er jo sååå deilig... koser meg kongelig!

Ellers er det lite nye symptomer. Har veldig digre og ømme bryster (til og med mannen har kommentert at jeg har ballonger ;) Og pleier å ha ganske så småe vanligvis). Og kviser, masse masse!!! Men ellers kjenner jeg ikke så mye til og prøver å ikke kjenne heller.

Testdato neste fredag, den 29.04.

Hadde helt rett:testdato, men jeg har fortsatt ikke testet.. Våger jo ikke! Har knall ømme bryst, murring og ballering der nede og ser ut som et oppblåst badedyr ;-) Herlig!! Har i tillegg mye, ja skikkelig mye luft i magen i dag (til min og andres store fortvilelse).. Heldigvis ikke tegn til tante rød enda iallefall, ikke er hun velkommen heller ;-)

Annonse

Johoo, gratulerer super duper fantastisk mye til dere nygraverte!

Denne gangen har det vært frys/tin forsøk med progynova. Hadde avbrudd pga for stor follikel forrige gang og derfor måtte jeg gå på mere progynova denne perioden hvilket min kropp tålte veldig dårlig. Gudskjelov gikk det over etter hvert (men jeg skal aldri mere ta frys/tin forsøk med progynova en annen gang ifølge Riksen, men ha innsett i naturlig syklus).

Denne gangen lå det også en resept på Fragmin (blodfortynnende) til meg på innsettningsdagen. Så nå settes det en sprøyte i magen hver dag og jeg har blåmerker og stikkmerker. Puh, er glad det ikke er bikinisesong for å si det sånn.

Satte inn "bare" ett embryo (navn Pink) mandagen i påsken og har testdag imorgen. Har ikke den store trua denne gangen og kjenner ingenting. Det føles ikke som jeg bryr meg så mye om resultatet, er nesten likegyldig. Kanskje det er et forsvarsverk etter tidligere negative resultater.

Er fremdeles litt skuffet etter innsettingen av ett embryo i påsken.

Hadde to strå, ett med ett embryo og ett med to embryo fra forrige ferskforsøk. Jeg trodde hele tiden de skulle ta opp det strået med to embryo og hadde derfor håpet på innsett av to og ikke ett embryo. Vil bare bli ferdig med disse frysembryoene og sette igang ferskforsøk kjenner jeg.

Videre info om dette lille fryseembryoet kommer imorgen.

Klem, klem

Hehe nei d var jo bare " 2 ugler i mosen" ;-) Liker denne tråden, er så mye kjekk lesing ;-)

Ul om 3 uker for å se om d er 1 el 2 rakker inni magen ;-)

Lykke til alle sammen og kos dere max!!!

Dette er så uvirkelig, deilig og ubeskrivelig flott ;-)

Annonse

Må le litt av meg selv denne gangen. Trodde jeg hadde testdato på fredag men da jeg endelig fant blodprøverekvisasjonen sto det mandag! Måtte av den grunn kjøpe inn mer Crinone fordi påsketuren på fjellet medførte høyere trykk og all gel tøyt ut når jeg åpnet dem om jeg glemte å stikke hull på dem før bruk.

Denne gangen tar jeg Fragmin som nevnt. Ringte Riksen i går og spurte sykepleierne om hvorfor og hun sa det var for å øke blodgjennomstrømningen til morkaken samt for å bedre sjansen til positivt utfall. Hun fortalte også det var standardprosedyre til Riksen. Hallo, hvorfor har jeg ikke fått det før tenkte nå jeg.

Hadde utredning for hab. abort rundt august med alle mulige tester av meg og samboeren den påfølgende måneden. Hadde Dr. Oldereid og hun sa de ikke kunne finne noen årsaker. Første innsett var det hun som utførte og jeg spurte henne om det var noe de kunne gi meg for å øke sjansene og resultatet var at jeg fikk en resept på albyl-e. Var skuffet etter dette kan jeg fortelle.

I februar (fryseforsøk) i år var det en annen lege Dr. Bjercke som vurderte tilfellet meg og det var han som hadde skrevet ut resepten på Fragmin. Bjercke sa han hadde sett av prøvene (fra oktober) at blodet mitt ikke koagulerte helt som normalt. Sykepleier jeg pratet med på fredag sa det sto i journalen min jeg hadde svak positiv anticardiolipin antibodies. Derfor fikk jeg Fragmin fra Riksen på blå resept av alle ting. Hææ, medisinen fikk jeg gratis av alle ting!

Ellers er formen min som vanlig. Ikke helt som vanlig, for jeg har vært litt småkvalm på morgene i går og i dag noe jeg sikkert kan tilskrive medisinbruken.

Sitter nå her og ruger på Pink, men er egentlig mentalt sett klar for neste innsett av fryseembryo kjenner jeg. Har ikke tatt noen hensyn denne gangen og kost meg med alt mulig og gjort alt jeg har villet.

Hvordan går det med dere andre skjønne damer? Hvordan er formen?

Klem, klem

Hææææ?? Ruger på Pink?? Nå er jeg ikke helt oppdatert kjenner jeg!! Ruger du nå igjen?

Jeg går også på Fragmin, ikke tatt noe tester som indikerer at jeg trenger det...men er ihvertfall 5+5 i dag, og så langt har jeg aldri kommet før.

Blir ikke kvalm av medisinene, jeg har blitt kvalm de siste dagene. Våknet kl. 03 i natt og måtte oppi Tom&Jerry kjeksen:)

Ja, jeg ruger nå igjen! Kroppen er helt ute av hormon balanse for tiden og derfor har syklusen min vært på 25 dg og 21 dg de siste periodene! Hadde frys/tin forsøk i den syklusen med 21 dg men måtte bryte pga for stor follikel og startet opp igjen nå 5 april med innsett den 18 av ensomme lille Pink.

Hadde fått beskjed fra Riksen om starte på første mens etter avbruddet med høyere progynova dose. Ble fryktelig dårlig allerede første dag. Jeg mener seriøst dårlig. Fikk tosidig hodepinne og hadde en lyd oppe i hodet mitt som hørtes ut som fjernsynsflimmer/sus. Ble enda dårligere utover kvelden men kvalm i tillegg. Prøver å ta paracet men blir enda dårligere av det og begynner å spy i tillegg. Den kvelden tilbringer jeg på badet for å si det sånn. I tillegg fryser jeg eller er varm om hverandre. Det går kuldeillinger gjennom hele kroppen min. Får ikke tatt progynova før kl 02.30 og går og legger med med dobbelt sett med klær under dyna.

Ringer Riksen og de forteller de ikke har vært borti lignende. Får beskjed om å stoppe om det fortsetter på samme måten. Kroppen er helt ute av lage for å si det sånn. Kroppen er kald utvendig men varm innvendig føles det ut som. Tempen varierer fra 35,9 - 34,1 jeg er med andre ord fryktelig dårlig men fortsetter med progynova dosen. Blir gradvis bedre fra dag fire gudskjelov og får satt inn lille Pink i påsken.

Her er det krig med ett due par. De tror de bor på balkongen vår og kommer hele tiden tilbake og prøver å erobre balkongen vår. De driter i eget hus også for å si det sånn. Har sorte utemøbler og det er super ekkelt. I stad var de begge inne i leiligheten vår! Vet ikke hva jeg skal gjøre for jeg kan ikke sitte å vokte på balkongen hele tiden. Tror de skal bygge reir for de driver og hakker i blomstene mine. Jeg er irritert noen gode råd?

Nam, Tom&Jerry kjeks! Kos deg med dem du, vel fortjent. Tenk så fantastisk flott det er at du har blitt gravid igjen på tross av alt. Helt enkelt genialt super duper fantastisk.

Påskeembryoet Pink hilser alle og har nå tatt bolig i meg.

Her er det rolig og svært lite symptomer som gjelder. Har vært litt uggen siden lørdag og det er det.

Sitter nå her med et spørsmål angående hcg-prøver. Er det vanlig å ta flere slike hcg-tester? Hvorfor tas det fler hcg-tester? Riksen sa ikke noe hcg nivå til meg bare at jeg var gravid og skal dit til ultralyd den 26 mai.

Ja, vi får satse på babylykke til alle som har testet positivt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...