Eeyore Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Halv 8 torsdags morgen våkna jeg og Lotte, datteren vår som vanlig. Vi satte på en film, laga oss frokost og så på den mens barnefar lå på rommet og snorka. Tenkte jeg skulle vekke ham etter filmen, men temmelig nøyaktig klokken 09:00 kjente jeg første ri. Og do-løpinga begynte, akkurat som sist ) 15 minutter senere kom andre, og ti minutter etter der kom tredje. Etter det kom de med 5-10 minutters mellomrom. Sambo stod opp og spurte hva jeg drev på med der jeg løp rundt og stappa ting ned i fødselsbagen, mens jeg plutselig satte meg ned på huk. "Ååhh" sa han bare når han kjente igjen hvordan jeg pusta ) Ringte bestemoren og bestefaren til lillejenta og spurte om de var klare til å være barnevakt. Ja jøss, de kom så fort de kunne. Halv 11 var de her, og ti på 11 hoppa jeg og sambo av utenfor sykehuset. Ble vist inn på fødestua med en gang, snakket litt med jordmor og hun ville kjenne på meg. Hun så litt forvirret ut, og spurte igjen når riene begynte. Svarte som det var, for to timer siden. "Da må jeg nesten gjøre klar til nedkomsten, for her går det unna. Du er 6 cm åpen". Hun ropte på barnepleier som kom og hjalp til med klargjøringen. Etter noen minutter begynte trangen til å presse under riene å komme, og jeg spurte jordmor om hun kunne sjekke åpningen igjen. "Næmmen i jøssenavn, ro ned i svingene! 8 cm!" mumlet hun etter å ha kjent igjen. Mens hun kjente på meg, ba hun meg presse lett så skulle hun hjelpe til (på en eller annen måte) å få bort den siste kanten så jeg kunne begynne pressingen skikkelig. Lystgassen ble flittig brukt; Jordmor kjeftet på meg for at jeg ikke slutta å puste i masken når rien var over. Men det beviser jo bare at gassen funka ) Sambo lot meg bruke hånda hans som en slags klemme/stressleke mens han tørket meg med en våt klut i ansiktet, på halsen og i nakken. Så var det tid for pressingen, og jordmor ba sambo bytte side så barnepleier fikk plassen hans. Klokken 11:57, etter 3 timer med rier, uante mengder lystgass, 4 pressrier, litt heftig skriking og pusting lå Léon Othelius på magen min, mens en stolt tobarnpappa stod med nokså tårevåte øyne ved siden av. Med sine 4250 gram og 54 cm, var han over et kilo tyngre enn storesøstra, og hele 8 cm lengre. Jeg kan lett si at det kjentes ) Og sliksom søstra, kom han også på termin. Enda en drømmefødsel over, med et eksempel på hva Perfekt er for noe..
Jente`06+gutt `11<3 Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Gratulerer så mye med gutten! Det er jo også helt utrolig at du har fått to barn på termindatoen!! Kos deg masse!
MiraculixGRAVID Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Grattis med gutten, hørtes ut som en flott opplevelse! :-)
cessy*og prinsessa si* <3 Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Gratulere så masse me prinsen:)
Gladmor30 Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Graulerer så mye!!! Utrolig flott fødsel høres d ut som Du er kjempeheldig
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 23. april 2011 #7 Skrevet 23. april 2011 Hjerteli tillykke med en stor og flott gutt Kos dere masse og nyt tiden - det gjør vi å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå