Gå til innhold

Født september 09, går ikke enda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tvillinger 28 sept 2009. Jenta har hele tiden vært treig, men hun går ikke enda. Hun går på knærne. Hun kan reise seg opp og gå to-tre skritt men er ikke interessert i å gå. Hun har endel gå-leker som hun ikke rører. Det virker som hun sliter med å bøye knærne, men hun klarer jo det fint i sofa, seng etc.. Altså løfte seg på knærne.

Hun har vært fulgt opp av fysio, manuellterapeut og kiropraktor. Hatt endel låsninger. De sier nå at det er ingenting "galt" med henne, hun er bare "treg".

Men jeg merker hun faller litt utenfor i hjemmet. Broren og storesøstra hennes løper rundt og hun vil gjerne være med, men når man går på knærne er man ikke like rask.

*Jeg forstår at man ikke kan "lære" henne å gå, når hun "kan" det. Men om noen har tips eller erfaringer.. Prøver å oppmuntre henne til det men det er ikke interessant for henne

Hun er veldig sutrete, og jeg tror noe av grunnen til det er at hun ikke går..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn er født en måned før din datter og han begynte først å gå denne uken. Før det har han absolutt ikke vist interesse for å gå, kun gå på knærne og krabbet. På mandag kveld slapp han seg plutselig og nå løper han nesten. Tror du kan smøre deg med tolmodighet, hun går når hun er klar for det. Jeg har også vært litt frustrert over at han ikke går, for det har blitt mye bæring og det tar på. Masse lykke til!

Skrevet

Ja, sånn er Maja og. Er så frustrerende når jeg er hjemme med begge to, altså tvillingene. Hun blir jo kjempesutrete og jeg vet at hun "kan" det siden hun har sluppet seg. Virker bare uinteressant for henne.. Huff... Hadde vært deilig om det skjedde snart.

De er jo født for tidlig men allikevel....

Skrevet

Jeg visste også at han kunne gå, da han gikk noen skritt i barnehagen i over en måned før han endelig begynte å gå for fullt, men han ville ikke gå. Nå har han gått i kun en uke og han løper nesten og reiser seg opp uten støtte! Dette har virkelig gått fort! Og han har plutselig nå fått sansen opp for gåleker som tralle, vogn etc, dette har aldri vært interessant før. Utrolig deilig å bare sette han ned på føttene og slippe å bøye seg helt ned for å plukke han opp:-) smør deg med tolmodighet, hun slipper seg snart!

Gjest Yunie
Skrevet

Hei kosejent1! Igår begynte Maja å gå ute, med sko. Det var herlig. Litt lat hjemme enda, men hun går nå og er tryggere. Er veldig glad og har tilogmed bildebevis, he he..

Klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...