gulda Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Hadde litt blod på papiret i går, men ikke kommet noe siden. Kan det være tegningsblødning, eller er det for lite? Og dere som har hatt det, hvor lenge etter var ting i gang? Jeg er bare 36+2. Fikk litt lette tak etter at blodet kom, men ikke vondere enn kynnere, og gikk raskt over. Så føler ikke noe er på gang. Men når jeg leste litt så lurte jeg på om det kunne være tegningsblødning.. Skal ringe føden, men de tar ikke telefonen. Så greit å få litt erfaringer.
www.sovehjerte.no Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Jeg hadde en tegningsblødning for akkurat en uke siden... Jeg fikk en ganske grei "klatt" i truseinnlegget Da sammen med ganske kraftige menssmerter. Jeg ringte føden siden jeg synes det er dødsskummelt å blø, og fikk komme inn til ctg registrering. Da målte de barnets bevegelser og om jeg hadde rier. Ble sendt hjem igjen. Jordmoren på Ullevål sa at det var helt vanlig at noen blodkar sprengtes og at det ikke var noe å bekymre seg over... jeg spurte jo flere ganger om det var farlig siden jeg syntes det var så ekkelt å blø... :/ Jeg hadde ringt inn om jeg var deg jordmødrene er jo der for å hjelpe! Hadde det ikke vært for blødningen så hadde ikke jeg gått rundt å ventet på fødsel nå... men jeg vet ikke hvor vanlig det er at tegningsblødning gir fødsel, men fødselstegnene har kommet som perler på en snor etter blødningen. Så noe er ihvertfall i ferd med å skje jeg har 13 dager til termin i dag..
gulda Skrevet 23. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2011 Takk for svar! Ringte føden, og var nok et modningstegn, ja. Kan gå fort, men også ta uker. Fått et par temmelig vonde kynnere, men det er alt. Men sist kjente jeg ikke noe som helst før alt var i gang, så vet at det kan gå fort når det setter i gang. Føles så fjernt, så ikke helt innstilt på fødsel på noen uker enda! Så det var litt rart hvor nærme alt ble nå.. Men kan som sagt gå noen uker enda. Spennende at du får mange fødselstegn nå! Lykke til når ting skjer for alvor! )
maibaby i magen Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Jeg hadde rosa blod blandet med blank utflod. fra jeg våknet og oppdaget tegningsblødningen til hun var født tok det under et døgn. Tegningsblødning er et tegn på at mormunnen begynner å åpne seg, gjerne bare et par dager før fødsel. Man kan ha blødninger av andre grunner også.. Slimproppen kan være blodblandet, men ofte brun. Eller kan samleie føre til små blødninger pga skjøre slimhinner. Lykke til uansett.
gulda Skrevet 24. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2011 Takk! Ikke hatt samleie, og sikker på at det ikke var slomproppen. Men de mente på føden at modningen har begynt. Så blir det spennende å se hvor lang tid det tar. Bør drøye litt iallefall.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå