nayna_ Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Jeg har slitt med en liten en (straks 5 mnd), som ikke vil ta smokk, og som har våknet annenhver time hele kvelden og natten for pupp (ergo, jeg er smokken).. Vi har prøvd mange typer smokk, og ingen faller i smak... Meeen, i går tenkte jeg, kanskje det er senga som er for stor? Han ligger i sprinkelseng og vrir seg masse hele tiden, sover veldig urolig. Så jeg tenkte å prøve å gjøre senga mindre, og rullet to tepper, en på hver side, og la lakenet over så han ikke får tak i dem. Og- gjett hva? Han sov fra halv sju til ELLEVE! Han sutret litt en time etter han la seg, men jeg fikk roet han med kos på kinnet.. Videre sov han etter pupp fra kl elleve til to, og fra to til seks! Såååå deilig!!!! Har jo gitt det tipset til mange før, men har ikke vært i mine tanker å bruke det selv, hehe! Så får vi se hvordan det går i kveld, om det virkelig hjelper Fortsatt god påske! Hilsen en noe mer uthvilt tobarnsmamma
Fru Pinne Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Så flott at det virket! Jeg har gjort det samme her, og det er kjempelurt. De liker å ha det litt trangt og lunt rundt seg God påske til deg også
Flaggermusa Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Så deilig! Blir jo nesten uthvilt av å lese det. God påske!
Baby Bliss Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Hvordan gikk det med dere i natt da...? Virket det like godt som forrige natt? Har en liten en på rett over to mnd og har hatt samme "pupp=smokk" problem som dere... Har tenkt at det nå er "for sent" å gjøre der trangere i sengen, men kanskje jeg rett og slett skal lage et lite rede til ham imorgen kveld! Det skader jo ikke å prøve.
nayna_ Skrevet 25. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2011 Tjo hei! En liten oppdatering fra oss! "Redet" som jeg har laget til junior har fungert helt fantastisk! Han har de siste kveldene sovet fra halv sju-sjutiden til elleve-tiden!! Så litt pupp, så sovet til to, og deretter til fem/seks (litt tidlig å starte dagen, men kan nesten ikke klage!) Jeg føler meg nesten som en ny person! Helt utrolig at et par timer ekstra søvn kan gjøre så mye! Har hatt mye brystspreng da, men det er jo å forvente! Baby Bliss, jeg tenkte også at mini var så stor at behovet for å ha det trangt ikke var så stort lengre, men der tok jeg nok feil! Er jo litt sånn selv jeg, liker å krølle dyna godt inntil meg, trygt og godt Så, rede kombinert med grøtstart har vært gull!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå