Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Vaskemaskinen er 3 år gammel. Jeg sorterer alltid klær etter farge og vasketemperatur. Når det gjelder veldig lyse og hvite klær som vaskes på 60 grader(t-shirts, undertøy osv.) blir de ikke alltid rene og tillegg har de blitt grå! Nye hvite ting blir grå etter et par vask. Er alltid obs på hvor mye pulver og tøymykner jeg skal bruke, men blir ikke klokere av det... Mistenker at det er kanskje varmeanlegg i vaskemaskinen som svikter av og til??? Hva kan vi evt.gjøre for å få hvitere klær eller hva gjør jeg feil her? HI
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 Jeg bruker alltid forvask på hvite klær og hvitt er hvitt. Hvis det har så mye som en liten nyanse av en annen lys farge, vaskes det ikke sammen med hvitt. Mine klær er hvite og blir ikke grå. Bruker aldri tøymykner heller.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Mine klær holder seg hvite, men så bruker jeg ikke tøymykner jeg heller
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 gi det en skvett klorin i forvasken, så blir det hvitt igjen. husk å vaske på max 40 grader med klorin.
Himmel og hav Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Det kan ha med vannkvaliteten der du bor å gjøre. Om vannet er veldig hardt så vil tøyet bli grålig når du vasker det. Du kn også oppleve at det blir et gråhvitt belegg på glass i oppvaskmaskinen. Det finnes en del ting man kan gjøre i forhold til det, men det fjerner ikke problemet helt.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Belegg på glass som vaskes i oppvaskmaskin er glasspest og umulig å få gjort noe med og har ikke noe med problemstillingen til hi å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Vanish oxy(?) har en boks for å få hvite (grå) klær hvite igjen! Helt super!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Veldig mye av hvitt tøy (særlig dameundertøy) er farget hvitt. Derfor skal du bruke vaskepulver for farget tøy for å holde på hvitfargen og ikke vaskepulver med bleikemiddel som man skulle tro. Vaskepulver for hvitt tøy (med bleiking) egner seg egentlig bare for hvite laken, kluter, håndklær osv. Når man bruker det på farget hvitt tøy, fører det til gråning. Rart at det skjer etter bare et par vask, men det kan kanskje være en medvirkende faktor.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 23.40 skrev det jg skulle si. Hvte klær bør vaskes med vaskepulver for farget tøy. Jeg eier ikke engang vaskepulver for hvitt tøy det ødelegger fibrene og gjør tøyet grått... Husker ejg lærte dette da jeg gikk design og byttet pulver og merker STOR forskjell =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå