Gå til innhold

Spiser vesla lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En flaske mme (maks 180ml, ofte mindre) i syv tiden

Et halvt middagsglass 11.30

En flaske mme (maks 180ml, ofte mindre) kl 12.30

Mellom en halv og en hel porsjon grøt kl 17

En flaske mme (maks 180ml, ofte mindre) kl 19

Sover hele natta, og har gjort det siden vi startet med grøt ved 4mnd alder.

Hun spiste mye mer før vi begynte med fast føde, seks flasker mme i døgnet, 150-200 ml i hver flaske...

Hun er forresten 5 og en halv mnd.

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ingen vits i å spørre på et forum, for det vet du best selv ;-) Virker hun sulten da? Er hun fornøyd, våken og glad, og legger på seg? I så fall, there you go! ;-)

Jeg dytter nå i han mat når han er sulten jeg, han spiser sunn babymat (ligger unna alt som kan defineres som dessert i mine øyne, som mangomos og sånt de egentlig ikke trenger), ligger midt på normalen og er en aktiv, glad og normal gutt. Tror det er alt man trenger å tenke på, med mindre man har et barn som har spesielle behov ;-)

Skrevet

Jeg lurte vel egentlig på om hun spiser lite i forhold til andre babyer på samme alder... Hun er i en litt "vanskelig" periode om dagen, så er ikke særlig fornøyd annet enn når hun blir båret rundt på..likte å ligge å leke på leketeppet sitt før, men nå blir hun sint fordi hun ikke kommer seg frem, og hyler til hun blir plukket opp.

Grunnen til at jeg spør om dette med maten er at det virker som hun har dårligere matlyst enn hun hadde når hun var mindre, hun har færre våte bleier enn før, og bleiene lukter mer konsentrert enn tidligere. Hun er ikke sulten, og er usikker på kurve/vektoppgang siden vi ikke har vært på helsestasjonen siden 4mnd kontrollen.

Jeg vil derfor gjerne høre hva deres babyer på 5-6mnd spiser og drikker i løpet av et døgn:)

Skrevet

dytt....

Skrevet

Ville ha tatt turen opp på helsestasjonen, så slipper du kanskje å bekymre deg uten grunn. Trenger ikke timeavtale for det, men du bør kanskje ringe å høre hvilke dager sekretæren er der. På vår helsestasjon kan vi komme hver tirsdag og torsdag å veie. Hvis kurven ikke er som den burde får du sikkert snakke 5 min med henne eller at hun ringer deg når hun har tid.

Skrevet

Syns det blir litt idiotisk at du får som svar på innlegget ditt at det ikke er noe vits å spørre om dette på et forum.. hva skal man da bruke forumet til, om ikke for å spørre om hva man lurer på ?

Min gutt var akkurat lik din da han var på hennes alder (7mnd nå).

Da vi innførte fast føde, spiste han mye mindre mme. Men dette er vel bare naturlig tenkte jeg. Han gikk opp i vekt som normalt.

Når det gjelder det med å bare ville bli bært på , sånn var min et par uker også. Så lærte han seg å krype og da blei alt mye bedre. Tror rett og slett de blir litt frustrerte når de bare ligger på gulvet, og ikke kommer seg rundt, for de vil så gjerne!

Syns forresten ikke det ser ut til at han spiser nevneverdig lite, men jeg har jo bare min sønn å sammenligne med :) Han spiste ca det samme som din gjør, da han var 5 mnd.

Skrevet

Supert LilleNurketMitt - endelig noen som svarte på det jeg spurte om:) Takk for det!

Er spent på 6mndkontrollen, men tror nok ikke hun har falt fra kurven sin.. Er ikke så bekymret for henne, var mer at jeg ville sammenligne, og finne ut om det var vanlig å spise mindre etter oppstart med fast føde.

Merker vi er klare for at hun skal begynne å krype mer nå, hun rygger litt innimellom da, men tror ikke hun skjønner hva som skjer:)

Skrevet

Hei:) her er hva jenta mi på nesten 6,5 mnd spiser:

MME:100 ml mellom kl 6-9..

En halv til en porsjon grøt i 11-12 tiden.

MME 120 ml ca kl 15

En porsjon grøt ca 18

Amming+ 60ml MME når hun legger seg kl 19.

Amming og 120 MME kl 02...

Vil ikke ha middag eller frukt...men prøver og prøver.

Hun er våken en gang på natten ca kl 02.

Vi begynte med grøt på dagen for noen få dager siden. Helsestasjonen sa på 6 mnd kontrollen at jeg ikke trengte å stresse med grøtmåltid på dagen og så lenge hun var fornøyd. Men hun begynte å bli sutrete på dagen, og er mye roligere nå. Nå er neste utfordring å klare å venne henne til litt middag-og fruktmos:)

Skrevet

Virker som det går litt lang tid mellom fmelk og middagsglass, samt mellom mme kl. 12.30 og grøt. Anbefalt at det er ca tre timer melom måltidene. Kanksje du kan røve med et fruktbeger /most frukt som mellommåltid, f.eks. kl. 14.00/15.00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...