Gå til innhold

7mnd-hvor mye fast føde er nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentene mine er 7mnd og elsker morsmelk(ihvertfall hu ene). Hadde det vært opp til de hadde de nok bare drukket melk av meg.

Men de begynner jo å bli "store" og trenge mer næring??

Gir de litt grøt etter amming på morgene (men de drikker så mye mm at de vil ikke ha så mye).

Får smaksprøve av middagsglass+fruktbeger etter mm på dagtid - men de er som regel mette etter ammingen at det er ikke så mye de spiser(og vist de spiser mye gulper de MYE en god stund etterpå)

På kveldene gor eg de grøt før eg ammer de - så da spiser de en hel porsjon.

Storebror spiste mye mer da han va de deres alder - han spiste 1porsjon grøt morgen +kveld + middagsglass+frukt berger.....(+mm)

Jentene mine er store - så er ikke bekymret i forhold til vekt - tenker mer i forhold til om de får i seg nok av de viktigste næringsstoffene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Du:)

Jenta mi er ikke fullt 7 mnd enda,men 6 1/2 mnd gammel. Er også veldig glad i pupp så her er det kun 1/2 pors grøt til frokost(etter mm) og 1 porsj grøt på kvelden+mm. Ellers går det i mm hele dagen.

Lurer på når jeg bør begynne med middag osv,men har ikke villet stresse med det. Å gi pupp er jo så enkelt og greit så skulle også gjerne fortsatt med kun pupp leeeenge!:)

I forhold til næringsstoffene så fikk jeg inntrykk på hs at det ikke hastet med å komme opp i mange måltider fort,så da tar jeg det med ro:) Men hadde vært interessant om noen som visste noe om dette kunne gitt oss noe svar:)

Skrevet

Syntes også dette er vanskelig, men jeg tror de trenger noe mer næring enn kun ME når de er over 6 mnd.

Jeg sluttet og amme da gutten var 4 mnd og begynte samtidig med smaksprøver. Nå er han 7 mnd og kan spise det meste som er ok for en på hans alder. Lurer på om jeg bør innføre mer fast føde og hører også gjerne fra andre med baby på samme alder.

Dagen vår ser vanligvis sånn ut:

07.00: Ca 100 ml + 1 porsjon grøt

10.30: 180-240 ml MME

14.00: Banan eller youghurt + 180-240 ml MME

17.00: Ett middagsglass + vann

18.30: 180-240 ml MME. Gir noen ganger grøt i tillegg, særlig hvis han ikke vil ha så mye melk

Vanskelig å vite når man skal gi mindre MME og mer fast føde syntes jeg....

Skrevet

Hun er 6 mnd +1 uke.

Ammes litt og bruker mme i tilegg. spiser en porsjon grøt på kvelden. er begynt med en på dagen rundt kl 11 og.

Prøver og prøver med potet/gullerot og frukt....liker det ikke. kan godta de fruktpure-begrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...