Gå til innhold

10 mnd og insisterer på å sove på magen.. Greit eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker å snu han, men han snur seg bare tilbake. Klandrer han ikke, liker best å ligge på magen selv jeg :P Men er det OK at han gjør det nå eller bør jeg fortsette å snu han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HS har sagt at når babyen selv klarer å snu seg over til mage, vil h*n også klare å snu hodet så h*n får puste til enhver tid. M.a.o skal det være helt trygt at han sover på magen!

Skrevet

Du tenker nå på krybbedød? Eller?

Babyer har uansett refleks om å snu hodet om de ligger på mage, slik at de får puste.

Ellers er krybbedød noe som er et tema fram til skolealder (huff, vi har mange år igjen) så tenker jo at du får nesten bare velge, hvor lenge du orker å insistere på å ligge på siden, eller på rygg. De små legger seg jo uansett slik de ønsker.. :-)

Skrevet

Det sa HS til meg også. Jenta mi begynte med dette da hun var 7 mnd, og det var ikke noe vits å å snu henne tilbake for hun bare rullet over igjen. Nå er hun 17 mnd og ligger stort sett på magen med rumpa i været ;P

Skrevet

Ja, krybbedød jeg tenker på. Er ingen fare for at han ikke snur hodet, men jeg har hørt at de "glemmer" å puste når de ligger på magen, og at det ikke har noe med at de graver hodet i madrassen etc.

Takk for svar :))

Skrevet

Min begynte å sove på magen 6 mnd gammel, helst med ansiktet ned i madrassen :/

Jeg snur ho ikke over på rygg, men bruker å snu hodet hennes til sia før jeg legger meg.

Helsesøster sa det var greit. Jeg kan jo ikke stå og glane på ho hele natta. Det er ikke så mye å gjøre med, bortsett fra å binde ho fast på rygg og det har jeg ingen planer om å gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...