Gå til innhold

Hvorfor må symptomene forsvinne et par dager før IKM??

Anbefalte innlegg

Jeg er altså prøver.. jeg får alltid ømme pupper rundt eggløsning og blir hormonell og trøtt, så forsvinner symptomene litt før IKM:( Får jo håp også..

Denne mnd hadde jeg KJEMPEømme og hovne pupper og har vært unormalt trøtt fra eggløsning dag 15 til dag 22, nå er jeg på dag 24 i syklusen (har ca 30 dagers syklus).. de ømme puppene er nesten helt borte selv om det er 6 dager før IKM:(

Betyr det at alt håp er ute??

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe

Uffda, for et svar!

Jeg vil tro det er fordi du opplever helt vanlige premenstruelle symptomer, og siden de er premenstruelle er det normalt at de opphører når du får mens. Men, noen har jo ømme pupper hele menstruasjonen også, så det er litt hips om haps ;-)

Eller, altså, de fleste tidlige symptomer i et svangerskap er jo ofte helt likt med pms også, så det er jo kjempevanskelig å skille, man må nesten ta en test.

Jeg tror nok også at stresset du påfører deg (ufrivillig selvfølgelig) gjør mer skade enn nytte, det er jo så mange som prøver i årevis og når de endelig skal adoptere, eller får hund eller noe annet som opptar tankene/avslutter den lange håpe-ønsketiden, så sitter spira!

Lykke til ;-)

Annonse

Det er vel pms ja, men jeg pleier aldri å "miste" symptomene så mange dager før mensen kommer så det var litt rart..men tenker vel for mye på det og stresser kroppen.

Det skjer vel når det er meningen at det skal skje. Er i 4 pp nå, har 2 barn fra før så vet jeg kan bli gravid ihvertfall:)

Gjest UndrendeUllteppe

Er en prøveperiode en måned da?

Og hvorfor er jeg et nek når jeg ikke vet hva 4 pp er? Er det sånn at dette er allmennkunnskap, og jeg er den eneste som tilfeldigvis var borte fra skolen når vi lærte det? Eller får man en instruksjonsbok når man registrerer seg her? Eller kan det faktisk være at uttrykk som 4 pp faktisk bare angår dem som prøver å bli gravid, og siden jeg ble gravid uten å ha gått inn for det, har jeg aldri måttet sette meg inn i sånt. Det er kanskje derfor jeg er et nek, eller hva?

Ser jo hvem som er et nek 23.18.. herregud for et svar.

En prøveperiode er antall dager i syklusen, i mitt tilfelle ca 30 dager:) Så en mnd ca.. noen har jo korte sykluser, andre lange.

Hilsen HI.

En prøveperiode er en syklus.

Hos meg var de første tegnene på graviditet at timingen på PMS-symptomene var annerledes. Jeg var blitt godt kjent med kroppen min siden jeg hadde prøvd en god stund, så jeg visste at puppene ble ømme nøyaktig en uke etter eggløsning (EL), og mensen kom nøyaktig en uke etter at puppene ble ømme. (Det siste var kunnskap som hadde kommet godt med i alle de årene før jeg begynte å prøve - så jeg hadde vært bedre forberedt hver gang mensen kom! Dessverre er puppeømheten forsvunnet etter svangerskapet, så ingen forvarsel mer....)

Da jeg var gravid første gang, ble puppene ømme seks dager etter EL i stedet for 7. Ingen stor forskjell, men det var nå det første symptomet. Noe lignende skjedde andre gang jeg var gravid.

Lykke til, du blir nok snart gravid uansett!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...