Gå til innhold

Flere som har små barn? 5 mnd vaksine og vektkontroll viste:

Anbefalte innlegg

Skrevet

at vektkurven har falt :-( Hun er ligget jevnt i nedre området av kurven, men nå hadde den faktisk falt..

Fødsel: 3490 g og 50 cm lang (etter en uke 3160 g)

6 uker : 3890 g (husker ikke lengden)

3 mnd: 5010 g og 59,5 cm

5 mnd + 1 uke: 5890 g og 64 cm.

Helsesøster syns det var lurt å begynne med litt grøt. Fullammet i utgangspunktet, men hun har vel aldri vært storspist. Trodde en stund jeg kanskje hadde lite melk, men det er nok og hun tar aldri mer enn en side av gangen..

Ser ut til at hun liker grøt da, så håper jeg vi får i henne litt mer etterhvert. Hun skjønner ikke helt det med å gape ennå...

:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

såvidt jeg vet er det ingen unger som vokser jevnt på kurven hele tiden... du skal bare se at ved neste veiing har hun hoppet inn på kurven igjen...

driver å prøver å få min jente til å begynne med grøt her, og gapingen er visst ikke så lett her heller... he he

Skrevet

høres egentlig litt ut som min.. jeg fikk et godt tips av hs.. jeg også ammer en pupp av gangen, og hs mente jeg skulle gi av den puppen som ble brukt sist FØRST.. slik at babyen får i seg resten av den feite melka før jeg bytter til ny full pupp..

ellers så tror jeg nok ikke du trenger bekymre deg veldig.. de går jo litt opp og ned og står litt stille..

jeg prøvde med litt grøt ++ men det viste seg at mini ikke tåler kumelk.. prøvde med spesialgrøt men han spyr hvis det blir for mye.. gir litt smaksprøver på sviske o.l. noen ganger slik at han får prøvd litt.. går noen dager mellom hver prøving.. prøver grøt igjen om et par uker tenker jeg..

du kan jo veie igjen om et par uker.. men prøv å ikke tenk så alt for mye på det.. virker babyen din fornøyd og frisk så er det bare å fortsette som før:)

Skrevet

Takk for svar :-)

Har alltid gjort som du har fått tips om, Marsipanmor. Fikk beskjed om det alt på barsel av ene jordmora der..

Smaksprøvene på grøt går ned på høykant, så da fortsetter vi med det i tillegg. Håper å fortsette å amme en hel del utenom da. :-)

Har i utgangspunktet ikke vært bekymra over at hun er litt liten, men det ble litt annerledes når jeg så grafene på skjermen på helsestasjonen.. Ny kontroll når hun er 6 mnd, så da får vi jo se da..

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...