Gå til innhold

Kan du som har opplevd en xu hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp hatt en xu.

Måtte operere vekk høyre egglederen og embroyet.

Nå lurer jeg på noen spr:

Hvor lang tid tok det før syklusen er på plass igjen?

Har jeg eggløsning hver mnd som vanlig?

Hvor lang tid tok det før du ble gravid igjen?

Håper det er noen av dere som vil dele deres erfaring :-)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm jeg får ikke opp svaret fra dere som har svart..

Rart..

Skrevet

Jeg kom rask i gang igjen, og menstruasjon fortsatte som før. Ble gravid etter 2,5 mnd og hadde da et problemfritt svangerskap :)

Skrevet

Hei. Håper det går bra med deg! Jeg opplevde selv en veldig dramatisk exu for halvannet år siden. Var langt til fjells og blødde kraftig innvendig, men gikk heldigvis bra med meg til slutt. Måtte fjerne venstre eggleder.

Ble gravid igjen 2 1/2 mnd etter operasjonen, og har nå en perfekt liten gutt på 7 mnd:)

Husker ikke hvor lang tid det gikk før jeg fikk mens, men jeg hadde ihvertfall en mens i forkant før jeg ble gravid igjen.

Når det gjelder eggløsning så vil den fortsatt være som normalt mener jeg fordi du fortsatt har to eggstokker? Men du har jo bare en eggleder, slik at egget som slippes annenhver mnd fra høyre eggstokk, ikke vil ledes ned til livmoren.. Men jeg har imidlertid lest at dette egget kan fanges opp av motsatt eggleder!, slik at sjansen til å bli gravid igjen ikke er halvert, men redusert til rundt 70%..

Krysser fingrene for at dere lykkes snart igjen. Bare send meg en pm om du har flere spm..

Skrevet

Høne_pøne : tusen takk for utfyllende svar. Kjenner jeg ble litt roligere.

Jeg har bare fjernet høyre eggleder, har begge eggstokene og da den venstre egglederen igjen.

Var redd sjansen for å bli gravid igjen var halvert og mer til.

Er positivt å høre at det ikke tok lang tid før du ble gravid igjen, jeg satser på at jeg om ikke for lenge kan rope ut at jeg har en spire i magen min.

Jeg tror jeg har hatt besøk av TR i etterkant av operasjonen.

Blør ikke mer nå, så blir spennende å se om hun dukker opp igjen om 4 uker :)

Regner med at jeg ikke klarer sex i de dagene EL er ventet denne runden, men neste pp er jeg klar til kamp ;)

Skrevet

Det var bare hyggelig:) Husker selv hvor mange tanker jeg hadde, og tusen spørsmål. Var redd for at jeg aldri kom til å bli gravid igjen. Utålmodig som få, og utrolig nok ble jeg kjapt gravid igjen:) Så det er fullt mulig:) Masse lykke til i tiden framover.

Skrevet

Heisann Dossa

Så trist å høre at du hadde ein exu.. Vi får bare komme tilbake me nytt mot !!! Så blir det nok vår tur snart : )

Stor klem te deg

Skrevet

Hei Metti.

Sammen skal vi klare det neste gang.

Da skal vi beholde spiren vår!!!

Den gode klemmen varmer :-) Takk vennen.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...